Fight

998 40 3
                                    

"Hva gjør du her?" sa jeg og så forskrekket på personen i skapet. Det var ingen andre enn Ogge. Hva gjorde han i skapet mitt? Hvorfor hadde han sjekket mailene mine? "Vet du hva jeg er lei av Miranda? At du får all opmerksomhet med de andre guttene. Felix og Oscar bytter på deg, Omar er broren din og hva er jeg? Ingenting," sa han. Jeg kjente en klump i halsen. Skyldfølelse hadde jeg litt av. Men hva skulle jeg gjøre? "Men det gir deg ikke rett til å sjekke mailene mine," sa jeg og lukket igjen skapdørene. Han var helt klart ute etter å ødelegge meg. "Hva er hemmeligheten din?" spurte han og så på meg. "Jeg kan ikke fortelle det," mumlet jeg mens jeg fiklet med håret mitt. Noen sekunder gikk før han sa at jeg kunne stole på han. "Hvordan kan jeg stole på en som sjekker mailene mine?" spurte jeg og tok tak i armen hans. Jeg dro han mot døren for å få han ut. Plutselig tok han tak i armene mine og dyttet meg inntil døren og begynte å kysse meg. Jeg prøvde å dytte han vekk, men det var umulig. "Du... har... Amalie!" skrek jeg før jeg dyttet han vekk. Vi sto noen meter fra hverandre. Munnen hans gikk i et sett om at Amalie bare var en lekedukke som han brukte for å ikke se ut som loner. "Hva?" kom fra døren som hadde lukket seg opp under alt bablet til Ogge. Han snudde seg raskt. Der sto Amalie. Tårene hennes rant langs kinnet hennes. Jeg løp bort til henne og ga henne en klem.

"Jeg håper du tuller," sa Amalie mens hun gråt i armene mine. Ogge klødde seg i bakhodet og gikk mot Amalie. Jeg stilte meg foran henne. Det var da jeg kom på hva Felix hadde gitt meg. Han hadde gitt meg en øredobb som jeg kan trykke på hvis jeg trenger hjelp. Hvis jeg trykket på den fikk Felix melding om hvor jeg var, så kunne han komme å hjelpe meg. "Ogge, hold deg unna," sa jeg og dyttet han vekk. Han løp mot meg, og holdt hardt rundt meg. "Nei!" skrek jeg. Jeg trykket på øredobben. Etter et minutt var Felix der. Han tok tak i Ogge og fikk han av meg. "Hva er problemet ditt?" spurte Felix til Ogge. Jeg løp bort Amalie og klemte henne enda en gang. "Hun har en hemmelighet jeg må finne ut av," var arrgumentet til Ogge. Hodet mitt dunket og det føltes ut som jeg skulle besvime. "Pell deg ut!" skrek Felix til Ogge og dyttet han ut. Han ba Ogge holde seg unna oss resten av oppholdet vi hadde her. "Kan du be Oscar komme?" spurte jeg. Felix ringte Oscar med engang for å få han til å komme. Sammen med han kom Omar, som tok med seg Amalie et annet sted. "Jeg må fortelle dere noe," sa jeg og ba Oscar og Felix om å sitte.

The Fooo ~ It's Not Love Without LiesWhere stories live. Discover now