"Miss,takkan lah asyik Jennie nak jadi presiden setiap tahun? Kan dah termaktub dalam undang-undang sekolah kalau tiga kali berturut-turut perlu ditukar presiden",kata Lisa dengan geram.
"Er,Lisa. Bukan saya tak nak lantik kamu. Kamu memang berpotensi untuk jadi presiden tapi—
"Tapi apa miss?"
"Tapi,pengetua dah buat keputusan yang muktamad sebab ranking Jennie paling tinggi dekat sekolah ni. Ranking kamu beza satu sahaja dari dia"
"Tahun depan kamu cuba lah lagi nae?",sambung Miss Ahyeon.
"Nae,Miss",kata Lisa dengan pasrah walaupun sebenarnya dia tak puas hati dengan apa yang dikatakan Miss Ahyeon.
•••
"Omma,Lisa dah balik"
"Anak omma,mari sini salam kaki omma– eh,tangan omma. Maaflah Lisa omma dah tua,tu lah sampai mana kaki mana tangan omma pun tak tahu"
"Ee,omma ni. Ada-ada je lah"
"Ha,macam ni baru cantik,senyum daripada tadi monyok je macam tertelan sepuluh biji limau"
"Lisa frust lah omma"
"Hah?! Frust? Apa kamu ni dah ada boyfriend ke frust frust bagai?! Nak kena budak ni,seluar dalam pun aku masih belikan ni nak bercinta bagai."
Begitulah sikap Puan Manoban yang kerap su'udzon dengan anaknya sendiri dan suka memotong percakapan orang.
"Ish,apalah omma ni. Ke situ pula dia. Lisa mana ada boyfriend. Bagilah Lisa habis cakap dulu"
"Macam ni,tadi dekat sekolah,ada pemilihan jadi presiden dan wakil presiden. Lisa tak terpilih jadi presiden ommaaaaa. Wakil je mampu",kata Lisa sambil mengelap hingus di baju ommanya"
"Pengotor budak ni. Tapi okaylah tu dapat jadi wakil presiden. Ha,siapa budak yang bertuah jadi presiden sekolah?"
"Jennie Kim,budak baru dah berlagak. Baru tiga tahun kat sekolah dah dapat jadi presiden. Menyampah Lisa"
"Lisa,jangan macam tu. Rezeki masing masing kan? Tak payah lah nak iri hati. Memang dia layak. Kamu cubalah tahun depan"
Itu dia,sekali omma Lisa bagi savage diam seribu bahasa sesiapa yang mendengar.
Lisa hanya terangguk-angguk bila dengar omma nya berbicara walau hati dia memang tak puas dengan apa yang dikatakan ommanya.
"Omma bukan nak sokong aku,bela dia adalah",omel Lisa dalam hati.
"Baik aku keluar jalan jalan tak pun singgah sekejap dekat 7e".
"Sebelum keluar,update gambar dekat instagram kejap"
Hm,instagramers betul.
lalice.m
YOU ARE READING
Friendship Never End + jenlisa
Fanfiction+ heart between heartbeat is called friendship aestheticcoverby; TaeshaFiesha💕