"Selamat pagi cikgu Ries" ucap semua pelajar di kelas 5 Satria 1 kepada guru mereka.
"Selamat pagi semua. Kamu semua boleh duduk..Dan sila buka buku latihan Kimia yang saya beri pada minggu lepas"arah cikgu Ries kepada pelajarnya.
Cikgu Ries memerhati setiap sudut kelas untuk menilai kebersihan kelas ini selaku guru kelas pada kelas 5 Satria 1 .
Setelah selesai kerja penilaian kebersihan yang dipantau , dia memerhati semua pelajarnya.'Okey ,, aku boleh mulakan kelas aku skrg ni.. memandangkan semua pelajar dh siap sedia buka buku dh' bisik hati cikgu Ries.
"Ehemm.. Sila bagi perhatian kepada sesi kelas kita dipagi ini. Buka muka surat 20 hingga 25 dan jawab secara individu. Saya beri masa selama 20 minit." kata guru mereka sambil menjeling sekilas ke sudut kelas yg diduduki oleh pelajar perempuannya , Cadyna Adellia yang jauh termenung ke luar tingkap kelas.
Cadyna Adellia lebih digemari dgn panggilan Adel.
'Asal dia termenung tu? dia dengar tak aku suruh buat latihan? aaigoo budak ni. Nasib comel plus pandai' bisik hati cikgu ries setelah melihat adel.
Cikgu Ries Point Of View (POV)
Setelah puas aku menilik wajah kosong adel.. Aku tekad untuk menegurnya. Yela alang ii tu boleh la dia siapkan kerja yang aku bagi daripada dia termenung. Entah apa yg ada di padang tu pun aku tak tahu.
"Cadyna Adellia!! What are you doing dear?"
Tersentak Adel ketika guru subjek kimianya merangkap guru kelasnya memanggil dengan gelaran 'dear'
Miang sungguh.
Namun , adel masih menggabaikan pertanyaan dari guru kelasnya itu.
'what the fishh!! Dia tak jwb ! malu la cmni. Takpa adel.. biar aku pulak kasi ko malu.. kikikiki... Aikk!! Aku ni apahal suka pelajar sndiri dh ke? OMG.. haha apa salahnya Adel menepati taste aku la' bergelora ayat itu didalam hati ku sahaja
Setelah menggumpul segala kekuatan aku nekad mahu ke tempat Adel.
"Adel .. you shoudn't being like this.. You need to pay attention when teacher was teaching and you also need to do your work if they give it. Understand dear?" jelas suara ku mendatar menjelaskan kepadanya.
Namun lagi sekali , adel hanya melihat muka ku kemudian menoleh semula ke luar .
Sangkaan ku meleset. Fikirku dia akan membalas kerana mahu pertahankan diri. Namun sebaliknya terjadi. Takk adel tak mcm tu. Adell suka melawan.
Yes ! aku yakin ada something wrong ni yg melanda hidup Adel. Balik ni aku tnya ibubapa dia jela.Bukan susah pun.. Rumah jiran je.
Aishhh yang aku sibuk nak tahu hal peribadi dia dh knp? aku suka pelajar aku sendiri hah?!! why not umur aku pun muda lagi baru 22 ..hehehe senyum senget.
Well sekolah ni kan ayah aku punya. So aku boleh masuk kerja pada usia yg awal. Hehe.
.
.
.
.
.
.
.
.'kringgg.. kringggg... kringgg'
bunyi loceng menandakan sudah habis waktu sekolah.
Adel mengemas barang ii nya dengan pantas kerana dia agak rimas jika berselisih dengan guru miangnya itu.
Kakinya pantas diatur ke pagar sekolah .. Kesian pak Mail tunggu lama tu.
Ketika kalut adel berjalan .. Ada seseorang menarik lengannya. Terundur sedikit kebelakang, lantas dengan laju Adel menoleh.
"Kak adel , ada lelaki bagi surat ni.. katanya bila balik baru kak adel buka" ujar pelajar yang tidak Adel kenali.
'ciss .. siapa yang berani kasi surat ni ? tempah maut ke dengan aku ? bodoh' menyumpah seranah adel namun hanya didalam hati ..
Laju kakinya diaturkan ke kereta Audi yang dibawa oleh Pak Mail.
Didalam kereta , Adel terfikir sejenak .. siapa pengirim surat ni? Malas pula mahu buka. Ah biarla .
.
.
Ketika sampai dirumah.. Adel menyalam ibubapanya lantas mencium sekilas pipi ibunya.Badannya penat. hanya satu yang difikirkan . Adel perlu naik ke bilik dan destinasi seterusnya ialah katil.
HAHAHAHAHAHA
gedebushh
Bunyi hempasan badan adel di atas katil empuk itu.
Adel POV
"Huarghh.. letihnya harini .. Haish lagi beberapa bulan je aku nak SPM. Minggu depan exam dah. haish.. satu pun tak ulangkaji lagi. Adududuud"
Secara tiba ii .. adel teringat akan nota misteri itu..
Langkahnya diatur ke meja belajar .Perlahan ii dia membuka nota tersebut..
"Ermphhh wangi bau surat ni.. ni laki ke perempuan ni yang kasi " ucap Adel smbil menghidu nota tersebut.
Matanya memerhati setiap bait yang ditulis diatas kertas itu
Cadyna Adellia binti Cady Amzah
Maafkan aku jika surat ini menggangu mu .
Dyna
Kau milik aku
suatu hari nanti.
~Q~
"Whatt!! suka suki dia je panggil aku dyna?! then suka suki dia ja nak cop aku !! fikir aku apa!! HAHHAHA biar la siapa lambat tkdapat la aku.. :) kikiki senyum sinis ku hadiahkan buat pengirim si Q" ehek hahha
masih lagi dengan sisa tawanya .. Adel meletakkan semula nota tersebut didalam diari miliknya.
kakinya laju diatur semula ke bilik air untuk membersihkan diri kemudian menunaikan solat Asar .
'haish perjalanan hidup ni panjang lagi dell, kau dh letih dah tgok ragam manusia'
rengek hati Adel.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Eh hai!
Terima kasih sudi membaca karya muda saya❤Maaf kan beta kalau karya agung beta masih belum memuaskan hati tuanku💦
keep vote❤
keep comment❤keep this story in your library🌹
Thankyou❤
YOU ARE READING
Mrs Philosopher
RomanceDia.. Dia adalah seorang manusia biasa yang tiada darjat dan pangkat. Namun dia.. Dibesarkan dalam keluarga yang cukup mewah.. Semua indah bagaikan mimpi... Kasih sayang yang diberi tidak pernah kurang.. Layanan yang diberi cukup untuk dirinya ter...