9

2.2K 211 9
                                    


JUNGHEE

'Macam mana oppa boleh tahu Junghee ada dekat restoran tu?' Soal aku kepada Jungkook setelah dia sedarkan diri. 'Oppa masa tu parking kereta dekat depan restoran tu kebetulan nampak Junghee oppa pergila, masa tu sakit dia dah tak tertahan dah' Jelas Jungkook.

'Oppa lain kali kalau tak cakap dekat Junghee yang oppa sakit, Junghee tak akan maafkan oppa sampai bila-bila!' Kata aku kepada Jungkook lagi.

Sudah 3 hari Jungkook berada di hospital dan keadaan pun menjadi seperti biasa. Jungkook hanya tinggal sakit sikit-sikit akibat pembedahan yang dijalankan. 'Oppa pun tak tahu yang oppa sakit kan. Bingit lah telinga oppa. Eomma, appa tengok dia ni'

Jungkook mengadu kepada eomma dan appa seperti budak kecil. 'Betul lah cakap Junghee tu. Lain kali kalau sakit cakap jangan dilenjan je kerja 24 jam' Balas appa.

Sememangnya appa akan berpihak dekat aku sebab aku anak bongsu dia. Eomma? Kadang-kadang je dia berpihak dekat aku atau Jungkook atau lebih tepat aku boleh kata dia jarang masuk campur kalau aku dengan Jungkook bertengkar.

'Junghee bila oppa boleh keluar?' Soal Jungkook kepada aku. 'Tak payah keluar duduk sini je lagi bagus' Aku menjelirkan lidah ke arahnya. 'Yah! Oppa serious okay!' Kata Jungkook yang meninggikan suaranya sedikit.

'Doktor kata hyung boleh keluar petang ni atau esok' Kata Jungkook yang tiba-tiba muncul entah dari mana. Jungkook memandangnya dengan serious. 'Oppa asal tengok dia macam tu?' Kata aku sambil bergerak ke hadapan Yoongi.

'Ingat oppa ada taste ke dekat dia ha? Oppa bukan gay lah!' Jungkook menaikkan kedua belah keningnya. 'Tak cakap pun oppa gay' Kata aku. 'Jom balik' Aku menggenggam tangan kanan Yoongi.

'Eomma, appa Junghee balik dulu tau, Yoongi nak pergi kerja' Kata aku kemudian mencium kedua belah pipi eomma dan appa. 'Oppa?' Soal Jungkook. 'Tak nak' Kata aku kemudian berlalu daripada situ sambil menjelirkan lidah.

YOONGI

Dia terus menggenggam tangan aku sampai kami keluar ke tempat letak kenderaan. 'Kau memang suka buat aku tak tentu arah kan?' Soal aku kepadanya. Kami berhenti di hadapan kereta aku. 'Apa?' Soalnya.

'Kau kata aku bukan siapa-siapa dalam hidup kau' Kata aku lagi. 'Ye lah kenapa?' Jawabnya. 'Haish kau ni dungu betul lah' Kata aku lagi. 'Mana ada' Jawabnya. Buat sakit hati je kalau bercakap dengan dia ni.

'Tak nak balik ke?' Soalnya. 'Nak, habistu kau tak lepas-lepas tangan aku dari tadi' Kata aku sambil mengangkat sebelah kening. 'Ops, sorry' Katanya kemudian terus melepaskan tangan aku.

'Ish budak ni' Kata aku dalam hati. Aku memecut laju menuju ke kediaman kami berdua di Seoul. Setelah sampai aku memakirkan kereta dan kami berdua menuju ke aras tingkat rumah kami.

'Jiyong!' Jerit aku setelah melihat susuk tubuh Jiyong di hadapan rumah sekali lagi. 'Kau buat apa dekat sini? Aku nak masuk kerja ni' Soal aku. 'Aku..' Jiyong belum menghabiskan ayatnya matanya beralih ke arah Junghee.

Junghee yang berada di sebelah aku terus beralih ke belakang sambil memegang lengan aku dengan kuat. 'Kau kenapa?' Soal aku kepadanya. 'Haritu dia lah yang ikut saya balik rumah' Kata Junghee.

'Kau ikut dia balik?' Soal aku kepada Jiyong. 'Mana ada, aku nak pergi rumah kau mana aku tahu dia tinggal sekali dengan kau. Eh cik adik saya tak ikut awak pun' Kata Jiyong dengan nada yang tinggi.

Junghee terus memegang lengan aku dengan kuat. 'Kau nak apa datang sini?' Soal aku lagi. 'Saja' Jawabnya. Aku terus masuk ke dalam rumah bersama Junghee dan diikuti Jiyong. 'Duduk dalam bilik aku dulu' Kata aku kepada Junghee.

Junghee cepat-cepat masuk ke dalam bilik aku. 'Kau datang sini sebab dia kan?' Soal aku kepada Jiyong. 'Nugu? Isteri kau? Jangan mengarut lah' Jawab Jiyong. 'Betul bukan sebab dia?' Soal aku lagi.

'Betul lagipun buat apa aku nak datang sini sebab dia. Dia kau punya kot' Jawabnya lagi. 'Memang aku punya and maybe kau pun try hard nak dekat dia. Aku nak kau tahu, kau cuba lah macam mana pun kau tak akan dapat dia' Kata aku lagi.

'And one more thing, kalau kau cuba jugak nak kan dia, aku tak teragak-agak nak putuskan hubugan adik-beradik kita dengan kau' Kata aku lagi. 'Yah! Kau ingat aku teruk sangat ke hah sampai nak rampas orang punya?' Jiyong mula naik angin.

'Kau selalu amik barang milik aku! Sebab tu aku bagi amaran' Aku menjawab. 'Okay, aku mengaku aku datang sini sebab dia. Aku pun suka dia. Bukan salah aku tapi salah kau!' Kata Jiyong sambil menundingkan jarinya ke arah aku.

'Salah aku? Sekarang kau nak salahkan aku?' Kata aku geram. 'Kalau kau simpan dia elok-elok tak ada maknanya aku nak rampas dia dari kau!' Kata Jiyong lagi. Keadaan makin rumit bila dia mengaku dia pun nak kan Junghee.

'Kau keluar daripada rumah aku sekarang!' Aku menolaknya ke pintu hadapan. 'Kau tak payah tolak aku lah si** aku tahu nak keluar sendiri!' Jerit Jiyong lagi kemudian keluar daripada situ.

ARGHH aku dah agak semua ni mesti jadi jugak.

Paksa; Min YoongiWhere stories live. Discover now