Nya tjejen-kapitel 1

448 6 3
                                    

Det var första dagen efter sommarlovet. Archie, Veronica och Jughead började andra året i gymnasiet. Allt var som varje första dag i skolan efter sommarlovet, förutom en sak, den nya tjejen, Betty Cooper, som hade börjat i deras klass. Betty var lite blyg och ingen ville riktigt välkomna henne eller visa henne runt i skolan. Förutom Veronica Lodge.
"Hej, jag är Veronica Lodge och jag skulle gärna vilja visa dig runt i din nya skola" Betty såg väldigt glad ut när hon hörde Veronica säga det, hon trodde nog att hon kanske skulle bli ensam de kommande veckorna, men nu hade hon fått hopp om att få en eller flera nya vänner. "Hej! Jag är Betty...som du antagligen redan vet" svarade hon. "Jag tror att du och jag kommer bli bra vänner" sa Veronica och tog armkrok på Betty och fortsatte att visa Betty runt i skolan.
"Så, nu tror jag att vi har gått igenom hela skolan" Sa Veronica, samtidigt som skolklockan ringde. "Nu är det lunch" Sa Veronica "och nu vet du ju var man äter" fortsatte hon, "haha, ja" svarade Betty. Tjejerna gick och tog mat och sen satte dem sig vid ett ledigt bord.
"Kolla, där är den nya tjejen" sa Archie till Jughead "Ja, det verkar som att hon och Veronica har blivit vänner" svarade Jughead, "Ska vi gå och sätta oss vid dem istället? För att säga hej och så" fortsatte Jug (Jugheads smeknamn), "Ja, Ronnie (Veronicas smeknamn) är ju vår vän, och eftersom hon har blivit vän med Betty, så är Betty vår vän med"
Killarna gick och satte sig brevid tjejerna, Jug satte sig brevid Betty och Arch (Archies smeknamn) satte sig brevid Ronnie. "Hej, jag är Jughead, men du kan kalla mig Jug" "Hej, Jag är Betty" Jug och Betty kollade på varandra och log. Veronica märkte direkt att Betty och hon skulle bli bra vänner, och det märkte Jug och Betty med. "Hej, jag är Archie" "Hej" svarade Betty.
"Ska vi göra något på håltimmen, typ...tillsammans?" Frågade Jug, först kollade alla lite konstigt på Jug och Jug såg lite generad ut, men sen plötsligt svarade Veronica "Visst, vi ses här vid borden."

Riverdale-The town with pep!Where stories live. Discover now