Nu var det håltimme. Veronica var först vid bordet, hon brukade alltid vara i bra tid. Inte långt efter Veronica kom Betty. "Hej" sa Veronica, "Hej!" Svarade Betty. "Har du sett killarna?" Frågade Veronica, "Nej, men jag kan ringa Jug och fråga om dem är på gång" svarade Betty, "Ooh, har du redan fått hans nummer?" frågade Veronica "Aa...jag fick det innan första lektionen efter lunchen..." svarade Betty "Okej, gick ni tillsammans till lektionen?" frågade Veronica, "Ja..." svarade Betty, "Du behöver inte skämmas, man kan ha vänner som är killar även om man är tjej...ring nu!" Sa Veronica med skratt i rösten, "Hej" svarade Jug i telefonen, "Hej, är ni på gång?" frågade Betty, "Ja, vi kommer om ungefär 1 minut." svarade Jug, "Okej, syns då!"
"Vad sa han?" frågade Veronica, "Dem kommer när som he..." Sen hann inte Betty fortsätta, "Hej!" Hör dem två killar säga, det var Jug och och Archie, Veronica och Betty vinkar till dem. "Hej, ledsen att vi kom lite sent, ska vi gå till Pop's?" Frågade Jug "Ja, visst, fast...jag vet inte var det ligger" svarade Betty, "Vi visar dig" svarade Jug, "Kan inte ni två gå före?" Frågade Veronica, "Jag och Betty?" Frågade Jug, "Ja" Svarade Veronica. Det blev tyst en liten stund men sen svarade Jug "Visst".
Jug och Betty gick vidare. "Varför ville Veronica att vi skulle gå före?" Frågade Betty, "Jag vet inte om jag får säga det men...dem är tillsammans, Archie och Veronica är tillsammans." Svarade Jug, "Jaha, då fattar jag." Sa Betty. "Eeh...är...är du tillsammans med någon?" Frågade Jug, "Nej" Svarade Betty, "Är du?" Frågade hon. "Nej" svarade han då.
Plötsligt stannade Jug. "Vad är det?" Frågade Betty. "Eeeh..." Sa Jug. "Vad är det?" Frågade hon igen.
Jughead och Betty kollade djupt in i varandras ögon. Det blev tyst några sekunder, Jug satte långsamt armen på Bettys axel och kysste henne. Jug var nervös att Betty skulle säga "Vad håller du på med!?" eller något sånt. Men det gjorde hon inte, efter kyssen blev det tyst i någon sekund, Jug kollande på Betty, han såg att hon log, då började han också le. Betty sa plötsligt "Vänta...betyder det här att vi typ är något nu?" Då svarade Jug "Jag är din något om du vill vara min något." Betty log och sen kysstes dem igen. "Vet du?" Sa Betty. "Min mamma kommer döda mig om hon får veta att jag är tillsammans med en gangster" Då sa Jug "Är jag en gangster?" Då svarade Betty "Ja, men jag gillar gangsters...iallafall när dem heter Jughead Jones."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Riverdale-The town with pep!
Hayran KurguRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...