Nu var alla fyra samlade på Pop's. "Så, vad pratade ni om när ni var ensamma?" Frågade Veronica. Jug och Betty log och såg lite generade ut. "Bara skolan" svarade Betty. Jug och Betty kollade på varandra och log. "Arch, kan vi gå ut och prata lite, jag vill bara fråga en sak" Frågade Veronica. "Eeh...visst" Svarade Archie. Veronica och Archie gick ut och ställde sig utanför och pratade. "Ska vi berätta för nån om kyssen, och att vi är tillsammans?" Frågade Betty viskande. "Jag vet inte, kanske inte än" Svarade Jug. "Ja, du har nog rätt, vi får vänta till det rätta ögonblicket."
*Samtidigt utanför*
"Arch, tror du typ att..." sa Veronica. "Vad?" Sa Archie. "Att Betty och Jug är tillsammans?" Frågade Veronica. "Jag vet inte, tror du typ att dem blev det när du bad dem att gå före? Att dem hade...sin första kyss då?" Frågade Archie. "Ja" Svarade Veronica. "Varför frågar du dem inte?" Frågade Archie. "Om dem ville berätta det, så hade dem redan gjort det" Svarade Veronica. "Ja, det har du nog rätt i, men varför bryr du dig?" Frågade Archie. "Kommer du inte ihåg när han var tillsammans med Toni?" Frågade Veronica. "Vi vet inte vem av dem som gjorde slut, dem kanske bråkade och båda var ledsna, bara att Toni visade det mer" Sa Archie "Typiskt tjejer" mumlade Archie. "Jag hörde det där" Sa Veronica. "Jag skojade bara" Sa Archie. "Jag vill bara inte att Betty ska bli sårad." Sa Veronica. "Kom igen, Jug är schysst, vi har varit bästa vänner sen klass fyra, du vet att han inte skulle göra så mot Betty." Sa Archie. "Ja, det har du nog rätt i" Sa Veronica. "Men jag ska fråga Betty ändå, när jag får rätt tillfälle." Sa Veronica. "Kom vi går in nu." Sa Archie till Veronica. Veronica och Archie gick in till Pop's igen. Archie och Veronica satte sig bredvid varandra och Jug och Betty satte sig bredvid varandra. "Betty, jag vill berätta att...att jag och Archie är tillsammans." Sa Veronica. Betty tittade på Jug, eftersom Jug redan hade berättat att Archie och Veronica var tillsammans. Men eftersom Jug inte visste om han fick berätta att dem var ihop så sa Betty "Ja, okej, tack för att du berättade"
*Senare den dagen*
Skolan var slut och alla gick hem till sig. *Bettys telefon ringer* Betty tar upp mobilen och ser att det var Jug som ringde. Hon svarade och sa "Hej, Jug, vad är det?" Frågade Betty. "Jag skulle bara fråga om du vill komma hem till mig." Svarade Jug. "Ja, visst, jag kommer direkt" Sa Betty. "En sak till, möt mig vid skolan och ta med dig en hjälm."
VOUS LISEZ
Riverdale-The town with pep!
FanfictionRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...