Betty går ner till nedervåningen för att hämta sin hjälm och gå till skolan för att möta Jug. Men varför skulle hon ha med sig en hjälm? Om dem skulle cykla hade han ju bett henne att ta med sin cykel också. Men sen tänkte inte Betty mer på det utan hon gick ner för att hämta sin hjälm. Plötsligt hörde hon någon som sa "Vart ska du?" Det var Bettys mamma. Betty tänkte att det inte riktigt var dax att berätta för hennes mamma att hon var tillsammans med Jug, så hon ljög och sa "Jag ska träffa Veronica." "Jaha, har du redan fått en kompis?" Frågade hennes mamma. "Ja, hon visade mig runt i skolan och sen åt vi tillsammans på lunchen och...och så åt vi på Pop's!" Sa Betty. "Vad är Pop's?" Frågade Bettys mamma. "Det är en resturang" Svarade Betty. "Okej, men vad ska du ha hjälmen till?" Frågade Bettys mamma. Betty tänkte efter några sekunder, men sen sa hon "Vi ska cykla!" Då svarade hennes mamma "Okej..." Alice, Bettys mamma, såg lite småfunderlig ut. Men sen lät hon Betty gå. Betty smög ut för att Alice (Bettys mamma) inte skulle se att hon inte tog med cykeln. När Betty var framme vid skolan såg hon först ingen. Men efter någon minut såg hon någon med en motorcykel som körde och ställde sig bredvid henne.
Den stannade bredvid Betty, han tog långsamt av sig hjälmen och...Betty såg att det var Jug! "Va, ska vi åka motorcykel hem till dig?" Frågade Betty. "Ja, men du kan inte ha den hjälmen, så därför tog jag med en extra RIKTIG motorcykelhjälm" Svarade Jug. "Haha, okej" Sa Betty. Betty tog på sig hjälmen och satte sig på motorcykeln. Hon höll i sig hårt runt Jugs midja och dem körde iväg. När dem var framme sa Betty "Jag måste fråga en sak..." då frågade Jug "Vad?" "Varför kysste du mig? Vad ser du i mig som gör att...att du gillar mig?" Frågade Betty. Jughead log mot Betty, tog hennes händer i sina egna och sa "Du är inte som någon annan tjej jag träffat, du är speciell" Dem log mot varandra och Jug skulle precis kyssa Betty när dem hörde att någon knackade på dörren. "Vem är det!?" Frågade Betty. "Har du bjudit hit någon mer än mig?" Fortsatte hon. "Nej, jag har ingen aning om vem det är." Svarade Jug. Jughead gick till dörren och tryckte långsamt ner handtaget.
ESTÁS LEYENDO
Riverdale-The town with pep!
FanficRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...