Legenda

221 31 7
                                    

Dawno temu, na szczycie niezwykle wysokiej góry, u źródeł wszystkich rzek świata i w cieniu łagodnych, a czasem gwałtownych wiatrów, narodzili się bogowie. Najpotężniejsi z nich nazywali się Raaris i Arasil. Szybko przejęli przywództwo nad pozostałymi bogami, nie tylko ze względu na swoją potęgę, ale także dzięki wyjątkowej mądrości, sprawiedliwości i zdolności do porozumiewania się zarówno z ludźmi, jak i z innymi istotami boskimi.

Raaris jako bogini krwawej wojny, pojedynków, wyzwań i siły, patronowała królom, rycerzom oraz wojownikom. Arasil zaś — sprawował władzę nad pogodą, prawem, mądrą wojną, prawdą, edukacją, a na skutek pewnego wyzwania również nad złotem i bogactwem — piastował sędziom, nauczycielom, uczniom oraz osobom szukającym sprawiedliwości.

Mimo różnic byli rodzeństwem zgodnym, zażartym w boju, kroczącym ramię w ramię. Wydawało się, że nie ma rzeczy, która mogłaby ich skłócić. Wydawało się...

Vratuzia była jednym z większych królestw, rządzona sprawiedliwą ręką króla Evereda Wspaniałego. Dzięki żyznym glebom, lasom obfitującym w zwierzynę oraz dostępowi do morza i jezior ludzie nie zaznawali tam głodu, a bogactwa naturalne odtrącały niedostatek i biedę. Każdy bóg był mile widziany w Vratuzii, ale to Raaris i Arasil byli ulubieńcami miejscowych. Pewnego dnia każde z nich zapragnęło rządzić i patronować Vratuzii samodzielnie. Stało się to przyczyną konfliktu między rodzeństwem.

Przez pięćdziesiąt lat i pięć dni zwolennicy bogini wojny i boga sprawiedliwości toczyli między sobą krwawą i zawziętą bitwę, aż szóstego dnia, w ostatecznym starciu, Vratuzia podzieliła się na Vraven, sprzyjające Raaris, oraz Vartuzię, nad którą pieczę przejął Arasil.

Od tamtej pory mieszkańcy obu królestw są śmiertelnymi wrogami i nikt, i nic wydaje się tego nie móc zmienić.

1. Wojny Bogów. Miecz Raaris [Premiera 20.02. 2024]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz