Jughead öppnade dörren och såg att det stog en blond kvinna i 40-årsåldern. "Är Betty här?" Hörde han kvinnan säga. Betty hörde från köket. Hon gick till dörren och när hon såg vem det var sa hon "Mamma? Vad gör du här?" "När du sa att du skulle till Veronica så kändes det som att du dolde något. Så jag kollade i din telefon som du glömde hemma." Sa Alice (Bettys mamma). "Mamma! Kollade du igenom min mobil!?" Sa Betty. "Ja men det är inte poängen. Lyssna nu, jag ringde Veronica och frågade om du var med henne, och hon sa att du inte var det! Så då kollade jag om det var någon som jag inte kände igen, och gissa vad? Det var det? Någon "Jughead Jones" såg jag. Så jag ringde Veronica igen och frågade var den där "Jughead" bodde, och hon svarade var du bodde. Så jag åkte direkt hit." Sa Alice. Det blev tyst en liten stund, Betty tänkte på vad hon skulle svara, men det ända hon fick ut var "Ehh...jo...eller..." Då tog Jug ett steg fram och sa till Alice "Förlåt, mrs. Cooper, det var jag som undrade om Betty ville följa med hem till mig." Alice såg fundersamt på Jug. Sedan sa hon "Betty! Du följer med hem nu!...och du får inte lov att umgås med den där gangstern längre." Alice tog Betty om handleden och gick iväg med henne "Förlåt" Mimade Betty. Jug såg när Bettys mamma gick iväg med henne och han hörde hur Bettys mamma sa till Betty "Jag vill inte se mer av han, du får varken ha ett förhållande med honom ELLER vara vän med honom. Du får inte prata med honom!" Betty hade tårar i ögonen, och Jug...han hade just fått höra sin förälskelses mamma säga att dem inte fick prata med varandra mer. Han var helt förstörd. Han la sig i sin säng och skickade ett sms till Betty. Han skrev "Betty jag är så ledsen, allt är mitt fel." Men det han fick till svar var "Det här är Mrs. Cooper, och jag kommer blockera det här numret på Bettys mobil, och försök INTE lägga till numret igen, jag kommer kolla varenda dag så hon inte har lagt till numret!" Varken Jug eller Betty fattade varför hennes mamma var så emot Jughead. Ja, Betty visste att hon inte gillade gangsters men hon kan inte veta om han är en ganster, hon kände honom inte! Jug låg i sin säng helt förkrossad. Han hörde dörren öppnas. Han satte sig fort upp och torkade med tröjärmen under ögonen. "Hej pappa..." sa Jug till sin pappa. "Hej Jug! Vad had jag missat? Du verkar så nere. Är det tjejproblem?" Frågade hans pappa. "Ja, det kanske man kan kalla det." Svarade Jug. "Vad heter hon?" Frågade FP(Jugs pappa). "Betty Cooper." Svarade Jug. "Cooper? Hette hennes mamma...Alice Smith när hon va yngre?" Frågade FP. "Eeh...ja, jag tror Betty sa något om det, hur visste du det?" Frågade Jug. "Det spelar ingen roll. Du får inte prata med henne mer! Jag vill att du blockerar hennes nummer! Nu!" Sa FP. "Va? Först Bettys mamma och sen du!? Vad har ni emot varandra!?" Frågade Jug. Det spelar ingen roll! Ge mig din mobil!" Svarade FP. FP drog Jugs mobil ur handen på Jug. "Vad gör du!?" Frågade Jug. "Jag blockerar hennes nummer!" Svarade FP. "Det här är inte klokt!" Sa Jug och sprang ut ifrån hans hus.
*samtidigt hos Betty*
"Mamma! Vad har du emot han!" Det spelar ingen roll! Du får inte lov att prata med honom, du får inte jobba med honom i skolan och inte skicka brev!" Sa Alice. "Du är inte klok!" Sa Betty och sprang ut från sitt hus. Betty sprang gråtande till Pop's. När hon var precis utanför Pop's så tog hon jackärmen och torkade tårarna. Hon gick in till Pop's och såg att Jug satt där inne. När dem fick syn på varandra så småsprang dem till varandra och kysstes. "Vad gör du här?" Frågade Betty. "Min pappa kom hem och när jag berättade om dig sa han att jag var förbjuden att träffa dig, så jag sprang hit." Svarade Jug. "Jag med, jag blev arg på min mamma så jag behövde komma bort från henne, så jag sprang hit." Sa Betty. Jug och Betty kramades. Plötsligt hörde dem dörren in till Pop's hastigt öppnas. Dem kollade dit och hörde "Jughead Jones och Betty Cooper! Kom hit genast!"
VOCÊ ESTÁ LENDO
Riverdale-The town with pep!
FanficRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...