"Sa inte jag åt dig att du inte fick vara med han mer!?" Sa Alice. "Ja, Jughead, jag trodde jag kunde lita på dig mer. Jag säger åt dig att du inte fick träffa henne och sen 20 minuter senare ser jag är tillsammans." Sa FP. "Håll koll på din son! Jag vill inte att Betty blir lika sårad som mig!" Sa Alice. "Vad det jag!? Bara jag! Du vet väl vad som hände Alice Cooper!" Sa FP. Alice gick fram och tog Betty hårt i handleden och tog ut henne mot bilen. FP gjorde samma mot Jughead. Betty fick nog. När båda familjerna precis skulle sätta sig i bilen så drog Betty sig loss och sa högt "Nu räcker det! Det är tydligt att det är hänt något mellan er! Men vi är inte ni! Även om det var min Mamma som gjorde något eller Jugs pappa, så är vi fortfarande inte ni! Jag kräver att ni ska berätta vad som hände och ALLA vi fyra ska vara i samma rum och ni två (Betty pekar på Alice och FP) ska berätta hela historien!". Jug drog sig också ifrån sin pappas hand och så "Ja, jag håller med, jag tycker att vi kör hem till oss NU och så ska Betty och jag få höra en historia från er!" Alice och FP kollade surt på varandra men plötsligt sa Alice "Visst! Men jag kör dit Betty och du (FP) kör hem Jughead!"
*Hemma hos Jug*
Hemma hos Jug var det två soffor som stog mittemot varandra. Sofforna var tvåsitsiga så Jug och Betty satte sig bredvid varandra. Alice skulle stoppa dem men FP avbröt och sa tyst till Alice "Det blir bättre om vi sitter så här". Alice kollade på Jug och Betty och sa tyst till FP "Okej då".
"Så, börja berätta nu!" Sa Betty. "Okej, det började med att FP och jag...vi var tillsammans." Sa Alice. Betty och Jug kollade förvånat på varandra. Sedan fortsatte FP "Ja, vi var väldigt...kära." Alice kollade på FP och sa "Ja...iallafall, våra föräldrar ville inte att vi skulle vara tillsammans, varför dem inte ville det fick vi aldrig veta. Så våra föräldrar höll oss isär. Vi fick inte träffa varandra, vi fick inte ens se på varandra i skolan...fast...det gjorde vi ändå." Jug tog Betty och hand och dem höll i varandras händer i Bettys knä. "Men..." fortsatte FP "...vi var så kära i varandra att vi planerade att rymma tillsammans, rymma till något ställe där våra föräldrar inte kunde hitta oss. Så Jag hämtade upp Alice med min motorcykel tidigt på morgonen och jag hade packat en väska. Så vi åkte till en annan stad som vi hade hyrt en billig lägenhet i." Sedan harklade sig Alice och fortsatte "Så när vi var framme packade vi upp väskorna, köpte mat och åt. Sedan gick vi och la oss. MEN när jag vaknade nästa morgon, så var inte FP där. Han hade stuckit. Han lämnade mig ensam där i en stad, en stad som jag inte kände, jag kände ingen där, jag tänkte att han skulle komma tillbaka men, det gjorde han inte." Berättade sin mamma med gråt i rösten. "Alice, jag...jag åkte för att...jag fick ett samtal mitt i natten av sjukhuset, dem sa att min pappa hade blivit påkörd, han levde men att jag skulle komma dit ifall...ja...ni förstår nog. Jag trodde att jag bara skulle vara borta över natten och att jag skulle vara hemma innan Alice hade vaknat. Men det tog längre tid än jag trodde. Men när jag kom dit igen så...så var inte Alice där, hon hade åkt. Så jag packade mina saker, flyttade hem igen, sålde lägenheten, och sen växte jag upp som vanligt. Jag hittade en tjej, vi flyttade ihop, vi gifte oss, och sen fick vi Jug. Jag hade inte tänkt på det på jättelänge men när Jug sa att han hade träffat en tjej, och hennes mamma hette Alice Cooper. Jag blev rädd! Jag blev rädd att Jug skulle bli sårad inombords. Jag blev så sårad när...när du inte var där, när jag kom dit igen." Alice såg berörd ut och sa "Förlåt FP, jag trodde att du hade övergivit mig men...men det var jag som...som övergav dig!" Alice klarade det inte, hon började gråta och sa "Kom nu, Betty! Vi ska hem!"
VOUS LISEZ
Riverdale-The town with pep!
FanfictionRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...