*Klockan 17:57*
Betty kom till skolan. Hon var först. Hön tog upp sin mobil och skrev till Veronica "Skynda dig hit, jag vill inte hamna här ensam med Jug!" Veronica såg meddelandet men hon hade bett Archie att komma ungefär 18:05 för att Betty och Jug skulle få vara ensamma lite.
Betty såg att en motorcykel körde in på parkeringen. Hon förstod att det var Jug. Det skulle bli väldigt stelt mellan dem, det förstod båda.
Dem stog i ungefär en minut och bara var tysta. Men sen så sa Jug "När vi ändå är ensamma, skulle vi kunna prata om det som hände igår" Betty tog ett djupt andetag och andades ut. "Jug, jag är ledsen men...det kommer inte att gå. Jag älskar dig men..." Sa Betty. "Men vadå?" Dem kollade in i varandras ögon. "Det var inget" Sa Betty. Jughead log mot henne. Betty log tillbaka. Jughead tog Bettys händer och sa "Betty, jag älskar dig, jag vill vara tillsammans med dig." Betty log och sa "Jag älskar dig med."
Dem kollade in i varandras ögon och kysste varandra. "Vi borde verkligen inte ha gjort det där." Sa Betty. "Nej, det borde vi verkligen inte." Sa Jug. Sen kysstes dem igen.
"Den här gången måste vi hålla det HELT hemligt. Jag får inte komma hem till dig och du får inte komma hem till mig. BARA i skolan, okej?" Sa Betty.
"Absolut" Sa Jug och log.
Det gick ungefär en minut sen kom Beronica och Archie. "Första gången Veronica är sen." Viskade Betty till Jug. "Haha, ja" viskade han tillbaka.
"Hej!" Sa Veronica. "Förlåt att vi är sena!" Fortsatte hon.
Jug tog Bettys hand i sin. Dem kollade på varandra och log. Sen gick dem.
"Så, här är mitt hus." Sa Veronica till Betty.
"Vad fint det var här." Sa Betty. "Tack" Sa Veronica.
*Senare*
"Jag har två rum med två sängar i varje. Vilka ska sova vart." Frågade Veronica. Det blev tyst en liten stund. Sen sa Betty "Jag och Jug kan sova tillsammans." Veronica kollade lite konstigt på Betty först eftersom dem nyss hade typ bråkat. Men sen sa hon "Okej, ni kan ju ställa in era saker och sånt så långe om ni vill." Betty tog Jug i handen och så gick dem in i ett av rummen.
ESTÁS LEYENDO
Riverdale-The town with pep!
FanficRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...