Puan Arisa memandang tepat wajah Airish.
"What's your problem, Airish?"Tanya Puan Arisa tegas."I have no problem with that stupid girl"Jawab Airish selamba.Tangan mula memeluk tubuh.
Puan Arisa menghela nafas panjang.Makin lama bercakap dengan gadis dingin itu,makin sakit hatinya.
Pintu kaca bilik pengetua ditolak dari luar.
"Sila masuk encik,"Pelawa kerani sekolah kepada seorang lelaki berbadan tegap."Thanks,"Kata lelaki itu.
Puan Arisa mempelawa lelaki itu duduk di sebelah Airish."Have a sit."ujar Puan Arisa.
Airish hanya mengekalkan wajah bekunya.
"Yes teacher?"Tanya Tengku Syed Farhan.
"Airish telah membuli salah seorang daripada kelasnya.Dia bertindak dengan menumbuk perut pelajar tersebut."ujar Puan Arisa tegas.
Tengku Syed Farhan mengerlingkan mata melihat anaknya.Seperti biasa.
Beku.
"I'm sorry teacher.I'll make sure that she'll never do it again."Ujar Tengku Syed Farhan.
"Baiklah.Tetapi ini adalah amaran pertama.Jika Airish buat kesalahan lagi,saya tak akan teragak-agak mengambil tindakan."Puan Arisa berkata tegas.
Airish hanya tersenyum senget.Beranikah wanita itu?
"Okay teacher.Emm..Can I take my daughter back home?"Ujar Tengku Syed Farhan.
Puan Arisa melihat jam di dinding.
"Sure."Jawabnya.
Mendengar sahaja jawapan Puan Arisa,Airish terus bangun meninggalkan mereka berdua.
"Excuse us,"Kata Tengku Syed Farhan.Dia mula keluar dari bilik itu.
Pintu kaca itu ditolak kasar.Meja belajarnya dituju.
Beg sekolahnya dikemas tanpa menghiraukan mata-mata yang memandang."Hey perempuan!"Gadis berambut merah serta dua orang rakannya datang.
Airish mencapai telefon pintarnya tanpa menghiraukan mereka bertiga.Dia dengan sengajanya melanggar bahu gadis berambut merah itu
"Auch!"Gadis berambut merah itu terbelakang sedikit.
Airish tersenyum senget.Terkuat pulak.
Gadis berambut merah itu menghentak kakinya.Geram!Dia melangkah laju ke arah Airish dan menarik rambut perang itu kuat.
"Shit!"Carut Airish perlahan.Jarinya bergerak merungkai tangan gadis berambut merah itu.Tetapi,cengkamannya terlalu kuat.
"Berani kau langgar aku!"Kata gadis berambut merah itu kuat.Cengkaman pada rambut Airish makin dikuatkan.
Belum sempat Airish bertindak,mereka dikejutkan dengan suara Puan Arisa.
"Aireen!Apa yang kamu buat?!"Puan Arisa memandang penuh amarah.
Gadis berambut merah itu tersentak apabila namanya dipanggil.Pucat mukanya apabila melihat Puan Arisa memandangnya.
Cengkaman pada rambut Airish masih belum dilepaskan.
"Lepaskanlah!"Airish merungkai jari-jari Aireen di rambutnya.Wajah Aireen dipandang tajam sebelum mengemaskan rambutnya yang kusut.
"Answer me Aireen!"Kata Puan Arisa tegas.
Tergagap-gagap Aireen menjawab."Sa-yaa tt-ak buat apa-apa.."
Dengan penuh amarah Puan Arisa berkata"Awak ingat saya tak nampak awak buat tadi?!"
Aireen memandang tajam wajah Airish.Kau tunggu!
Airish tersenyum sinis sebelum keluar dari kelas itu.Kelibat ayahnya dicari.Tiba-tiba telefon pintarnya bergetar menandakan ada panggilan.
Daddy😪 calling
Panggilan itu diangkatnya.
"Hello"Kata Tengku Syed Farhan di hujung talian.
"Where are you?"Ujar Airish mendatar.
"I'm right behind you"Jawab Tengku Syed Farhan.
Airish berpaling ke belakang.
Kosong.
Dia berdecit halus."Jangan main-main la."Ujar Airish tegas.Tiada mood untuk bermain-main.
Kedengaran ketawa halus di hujung talian.
"Okay-okay.Now,turn around."Katanya.Airish bergerak mahu menghadap ke hadapan.Belum sempat dia mengubah posisi,tiba-tiba satu tangan besar menekup mulutnya.
Airish membulatkan mata.Dia bergelut untuk melepaskan diri.
Tangan besar itu bertindak memegang lengan Airish.Kuat.
Airish mengetap giginya rapat.Dicubanya untuk menyiku perut lelaki itu.
Pap!
Lengannya dipegang kuat.
"Emmh!"Airish cuba memijak kaki lelaki itu,memandangkan kedua tangannya dipegang.
Dan sekali lagi,kaki lelaki itu menyekat kaki Airish dari bergerak.
Airish mendengus kuat.Lelaki ini seperti tahu sahaja tindakan yang akan dia lakukan.
Satu cara sahaja yang berada di fikiran Airish tika ini.
"Shit!"Ujar lelaki itu perlahan.Tapak tangannya yang digigit Airish dipandang.
Airish yang tertolak ke hadapan terus melihat gerangan yang menekupnya.
Oh shit..
YOU ARE READING
The Twin Of Evil Woman
AcciónTengku Rasha Airish Xanvier.Pada waktu kecil,hari-harinya sentiasa diselubungi kegembiraan bersama kakak kembarnya.Dia sentiasa disayangi dan dimanjai oleh kakak kembarnya,Tengku Raisha Airish Xanvier. Tetapi, apabila umur meningkat,satu kemalangan...