#14

258 28 12
                                    

JAEHWAN POV
Keesokkan harinya~

Lepas sarapan,aku ngan Minhyun hyung gerak ke hospital. Nk jemput Jinyoung dan Jaelin. Minhyun hyung yg drive. Bila sampai kat hospital, aku turun dn pergi le wad Jaelin. Minhyun hyung tunggu kat dlm kereta.
Aku berjalan masuk ke dlm hospital. Aku pergi ke lif dn tekan butang naik. Bila pintu lif terbuka,aku masuk dan tekan butang lif untuk ke tingkat 7. Bila lif dh sampai kat tingkat 7,aku keluar lif dan pergi ke wad Jaelin. Bila aku masuk,aku nmpak diaorg masih tidur. Jaelin atas katil manakala Jinyoung kt atas sofa. Aku ke Jinyoung dn kejut dia. Lepastu pergi kat Jaelin;

"Jaelin bangun. Dh nk balik. Kemas brg lepastu turun. Oppa tunggu kat bawah."kataku.
"Emmm"kata Jaelin. Mula mula dia duduk atas katil,lepastu tengok keliling. Biasa la. Mamai kn. Beberapa saat kemudian,dia bangun dn masuk toilet. Aku pun melangkah keluar. Aku nk bayar bil.

JAELIN POV

Lepas siap pakai baju,aku keluar toilet. Jinyoung masih tidur. Aku ke arah dia untuk kejut dia.

"Baejin oppa,bangun. Jaehwan oppa tgh tunggu kat bawah."kataku.
"..........."dia masih tidur. Sengaja nk suruh org kejut dia dgn cara yg kasar. Aku pun pukul perut dia sederhana kuat. Terus dia bangun. Jaelin savage dh nk keluar. Jgn sampai kena smackdown. Agagagaga.

"Sakitlh babun"kata Jinyoung.
"Kalau aku babun,kau apa? Beruk??"tanyaku.
"What everlh"katanya lalu keluar dari wad tu. Dia x tunggu aku.T_T
"Woi beruk,tunggu aku."kataku sambil kejar dia. Tapi nasibnya malang. Dia dh turun dulu. Jahat. Aku pun masuk balik wad sbb nk ambik bekas bubur semalam. Aku takut nnti kat rumah kena marah sbb x bawak balik bekas tu.

Bila dh ambik bekas,aku keluar dn berjalan menuju ke tangga. Aku saja nk guna tangga sbb mls nknaik lif.Nasib turun,kalau naik mau pengsan aku. Ye la tingkat 7 kn. Masa aku turun tangga,saja aku lambat lambat. Biar diaorg risau. Aku kn x sarapan lagi,jadi masa kat tingkat tiga aku ke cafe. Aku beli roti dgn air kotak je sbb aku ada 5 won je. Lepas beli,aku duduk dulu kt bangku yg disediakan. Lama la jugak dlm 10 minit dari atas sampai kat sini. Aku mkn pun lama. Sampai 5 minit. Habis mkn aku sambung jalan sampai la kat tingkat 1.

JAEHWAN POV

Aku tunggu diaorg kat tingkat 1 dpn kaunter pembayaran. 5 minit kemudian, Jinyoung dtg ke arah ku. Tapi Jaelin x ada. Aku pun tnya dia;
"Jaelin mn?"tanyaku.
"Dia kt atas"balas dia selamba.
"Kenapa x turun ngan dia?"tanyaku lagi.
"Dia suruh Jinyoung turun dulu"jawab dia.
5 minit menuggu,Jaelin masih x turun. Aku jadi risau. Jadi aku ngan Jinyoung naik ke atas untuk cari Jaelin menggunakn lif.

JAELIN POV

Bila aku sampai kat tingkat 1,aku mencari kelibat Jaehwan oppa dan Baejin. Tapi aku x jumpa. Mesti cari aku. Jadi aku pun keluar dan berjalan di kawasan parking. Masa jalan jalan,aku ternampak satu lereta yg agak familiar. Bila aku pergi dekat,rupa rupanya Minhyun oppa ada kat dlm kereta tu. Aku pun masuk kereta tu.

MINHYUN POV

Masa kau tengah syok main phone aku,tiba tiba pintu belakang terbuka dan Jaelin masuk tnpa Jaehwan dan Jinyoung.
"Mana Jaehwan dgn Jinyoung?"tanyaku.
"X tahu"jawab dia.

Aku pun call Jaehwan;

"Yubuseyo"

"Wei,Jaehwan kau kat mn?"

"Aku kat dlm,tgh cari Jaelin. Dia hilang."

"Hahaha....Dia x hilang la. Dia ada dlm kereta sekarang. Cepat sikit."

"Oh. Nae,hyung"

JAELIN POV

Beberapa minit lepas Minhyun oppa call Jaehwan oppa,Jaehwan oppa dan Jinyoung masuk ke dlm kereta. Aku pandang muka Jaehwan oppa,dia senyum kat aku. Aku pun balas senyuman dia. Aku pandang Jinyoung pulak. Dia pandang aku dgn pandangan x puas hati. Aku hanya membuat poker face dan membuat thumbs up. Sapa suruh tinggal aku?

"Jaelin nk mkn apa hari ni?"tanya Jaehwan oppa.
"Jaelin rasa mcm nk mkn takoyaki."jawabku.
"Nk cari kt mn?"tnya Minhyun oppa pulak.
"Buat la"jawabku.
"Mn oppa reti nk buat."kata Jaehwan oppa.
"Jaelin reti nk buat. Jom kita pergi beli brg."kataku.
"Jom!!"kata MinHwan oppa. Jinyoung? Dia diam membisu. Minhyun oppa terus drive kereta ke market.

Skip~

Lepas beli semua barang untuk buat takoyaki,kitaorg balik ke rumah. Bila Minhyun oppa dh parking kereta,aku terus keluar dari kereta dan meluru ke pintu masuk rumah tanpa menolong diaorg angkay barang yg dibeli tadi. Bila aku masuk rumah,tetiba Daehwi dan Guanlin peluk aku;

"Kitaorg rindu noona."kata mereka serentak sambil peluk aku.
"Baru sehari x jumpa dh rindu?"tanyaku. Mereka hanya mengangguk.
"X pyh nk buat drama depan pintu. Kitaorg nk masuk."kata Jinyoung.

Daehwi dan Guanlin melepaskan pelukan lalu menjeling ke arah Jinyoung. Jinyoung pulak buat muka annoying. Aku tergelak kecil melihat telatah diaorg sepeti budak kecik. Aku terus ke dapur sbb malas nk layan diaorg. Bila aku masuk dapur,aku nampak MinHwan oppa kat dapur. Dua-dua tengah mengemas barang yg dibeli tadi;

"Jaelin nk buat sekarang ke?"tanya Jaehwan oppa.
"X. Jaelin nk mandi dulu. Tapi oppa boleh tlg Jaelin x?"kataku.
"Tlg apa?"tanay Minhyun oppa.
"Sotong,sosej dan ketam tu,tlg potong kecik kecik. Lepas Jaelin mandi, Jaelin nk buat terus"jawabku.
"Ok. Jaelin pergi la mandi dulu. Oppa akn buat"kata Jaehwan oppa.
"Nae. Jaelin naik dulu."kataku lalu berjalan menuju ke bilik.

Dalam bilik~

Masuk aje dlm bilik,aku terus landing atas katil. Rindunya dgn katil ni. Tiba tiba Daehwi dn Guanlin masuk bilik aku tanpa izin.
"Hey,apa masuk bilik org x minta izin dulu"kataku sedikit marah.
"Mianhae noona,kitaog x sengaja."kata Daehwi.
"Kitaorg cuma rindu noona."sambung Guanlin.
"X apa kali ni noona maafkn. Kalau biat lagi,noona smackdown sorg sorg."kataku.
"Ok"kata mereka serentak.
"Dh keluar,noona nk mandi."kataku lagi.
"Nae"kata mereka lalu keluar dari bilik aku.

Bila diaorg dh keluar,aku terus bangun dan pergi mandi. Lepas mandi,aku keluar. Aku pakai seluar pendek dan sehelai tshirt yg besar. Kalau aku pakai tshirt ni,seluar pendek yg aku pakai x akan nampak.

Aku turun ke bawah bila dh siap pakai baju semua tu. Aku pergi ke dapur. Di dapur,MinHwan oppa masih setia menunggu aku.
"Oppa x nk masak apa apa ke?"tanyaku.
"Maksud Jaelin?"kata Jaehwan oppa.
"Maksud Jaelin,oppa masak mkn tengah hari,Jaelin buat takoyaki. Kiranya takoyaki tu,mkn lepas kita mkn lunch. Ada phm?"kataku. MinHwan oppa hanya mengangguk.

Aku panaskn kuali yg khas untuk buat takoyaki. Sementara menunggu kuali panas,aku membancuh acuan tepung. Bila kuali dh panas,aku menuang acuan tepung ke semua tempat yg kosong. Lepastu masukkan sotong,sosej dn ketam ke setiap tempat yg ada acuan tepung yg aku letak tadi. Aku tunggu sehingga acuan tepung tadi separuh masak. Bila dh separuh masak,aku pusingkn. Dn step seterusnya sehingga siap.

Mcm yg kat atas tu. Aku buat banyak banyak. Tapi topping dia,aku x bubuh lagi. Kalau nk mkn baru bubuh. Sesiapa boleh cuba.

Jaehwan oppa dn Minhuun oppa pulak masak lauk yg simple aja. Mcm ayam goreng,ikan bakar dn sayur goreng. Bila diaorg dh siap masak,aku panggil semua mkn. Semuaorg dtg ke dapur kecuali.............

TBC

Dh lama x update. Sibuk sikit. Korg rasa siapa yg x ada? Kalau nk tahu,tunggu next chapter. Jangan lupa vote dan comment.
Bye..........♥♥♥

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now