magic 20

3K 198 4
                                    

Stella pergi ke istana voldemort. Dia tidak ada pilihan kerana nyawa kawan2nya sekarang dalam bahaya. Kalau dia tidak datang sebelum matahari terbenam, voldemort akan membunuh kawan-kawannya.

-Situasi di istana voldemort-

Kris sedar dari pengsan. Dia terkejut kerana dirinya sekarang diikat dan kawan2nya juga sama.

"Filips bangun." Kris memanggil nama filips memandangkan filips yang paling dekat dengannya.

Filips tersedar bila ada seseorang yang memanggil namanya.

"Kris kau kenapa ada kat bilik aku nie?" Filips masih mamai lagi dan tidak sedar keadaan dia sekarang.

"Bilik kepala hotak kau. Kita sekarang ada kat penjara lah." Filips terkejut bila kris kata mereka kat penjara. Matanya yang tadi masih mengantuk tiba2 terbuka luas.

"Wei kita kenapa ada kat sini pula. Dan kenapa kita diikat nie." Filips menggunakan kuasanya untuk membuka ikatan tapi kuasanya tidak keluar.

"Kris kuasa kita tak ada lah." Kris terkejut dan dia pun cuba untuk mengeluarkan kuasanya tapi kuasanya juga tidak keluar.

"Aku pun sama lah. Lebih baik kita bangunkan diorang dulu baru kita fikir macam mana nak keluar dari sini." Mereka membangunkan rose, kira dan andri yang agak jauh dari mereka.

Situasi andri, rose dan kira juga sama. Mereka juga heran kenapa mereka tiba2 ada di penjara dan kuasa mereka tidak keluar.

Ketika mereka berbincag untuk keluar dari situ, amber datang bersama beberapa pengawal istana.

"Bawa mereka ke tempat upacara." Mereka dibawa ke tempat yang mereka sendiri pun tidak tahu.

Mereka semua diletakkan di atas satu batu yang yang pelik. Batu itu diukir dengan pelbagaj jenis element.

Kemudian voldemort datang dan berdiri di depan mereka semua.

"Kau kenapa culik kami nie?" Kata kira

Voldemort tersenyum sinis ke arah mereka semua. Kemudian dia menyuruh amber untuk menarik kira.

Amber akur dengan arahan voldemort dan dia menarik kira dan meletakkan di depan voldemort. Kira meronta-ronta minta lepas tapi kekuatannya tidak dapat menandingi kekuatan amber.

Bila kira berdiri di depan voldemort, voldemort menghiris sedikit pergelangan tangan kira menyebabkan kira menjerit kesakitan.

Andri matah kerana kekasihnya diperlakukan seperti itu. Andri cuba untuk berdiri untuk membantu kira tapi pengawal memegang andri dengan kuat.

Amber mengambil darah kira yan mengalir dan meletakkannya di dalam satu gelas yang kecil.

Kira semakin lemah kerana dia rasakan tenaganya tinggal sedikit.

Kemudian voldemort melakukan perkara yang sama kepada mereka semua. Tempat itu penuh dengan teriakan dan tangisan dari group king dan group aqua.

Jangan lupa vote ye ⭐🌟⭐🌟⭐🌟

Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)Where stories live. Discover now