08 ; Sorry

390 62 0
                                    

. . . . . . . . . . .
  Alice POV
. . . . . . . . . . .

Seminggu telah berlalu , aku perhati Jinyoung jarang balik rumah . Mungkin dia sibuk dengan kerja .

Bila tanya Daehwi , dia kata dorang memang sibuk . So takde benda yang boleh merisaukan , husnudzon .

"Mama , papa tak balik ke ?"

Jaejin jalan terkedek kedek ke arah aku yang tengah rehat kat ruang tamu . Berharap harini Jinyoung balik rumah tapi kalau dia balik , muka dia mesti ketat hm .

"Mama tak tahu sayang . Mari sini"

Aku mendukungnya lalu mencium pipi gebunya dan menidurkan dia . Hari pun da malam , da nak hampir pukul 10.00 malam .

Sebelum ni pun aku ada gaklah call dia tapi tak dijawap . Mesej dia pun seen je , sayu hati aku tahu tak ?

Telefon dicapai dan mendail nombor Jinyoung . Seperti biasa dia takkan jawap , aku sedih weh hm

"Awak kenapa tak balik lagi ? Hiks"

TOKK TOKK !

Dia balik ? Serius lah ! Aku berlari anak ke pintu sambil membawa Jaejin dalam dukungan .

Aku buka dan dia senyum manis kepada aku . Syukurlah kalini dia senyum , tak suka bila balik je nampak muka ketat dia .

"Sorry sayang sebab selalu jarang balik"

Dia peluk aku lalu cium pipi aku serta Jaejin . Ya Tuhan aku rindu dia sesangat ! Senyuman aku makin melebar bila dia suruh masak .

Kau ghase ? Da lama woo tak masak untuk dia , yela balik pun jarang jarang . Nak masak pun jadi takde selera .

So aku masak Bibimbbap untuk dia sebab teringin nak makan . Walaupun aku tak berapa pro masak Bibimbbap , aku akan cuba juga demi dia huhu .

Oh ya , Jaejin aku baringkan dia atas sofa sementara aku masak untuk my husband .

"Nah , makanlah"

"Terima kasih . Awak da makan ?"

"Ahh hm"

Aku cemik lalu mengelengkan kepala . Nampak tak bila rasa kecewa sebab suami tak balik rumah ? Sampai selera nak makan pun hilang tah ke mana .

"Kongsi ?"

Dia berkata sambil senyum . Eii mula mula nak tolak tapi bila da senyum bagai , buang terus niat . Sokay :)

"Ok"

"Meh sini"

Dia menarik kerusi pantri kosong untuk aku duduk sebelahnya . Aku pun melabuhkan punggung atas kerusi tersebut .

"Meh saya suapkan"

"Haha yela"

Dia menyuap Bibimbbap dan aku makan . Whoaa tak sangka sedap , masakan aku da upgrade ecewahh .

Selepas tu , dia makan pula . Tersenyum lebar sampai ke telinga huhu aku pula yang kembang .

"Masakan awak tak pernah mengecewakan saya . Hm rindu"

Dia makan penuh berselera , apapun aku pun rindu kau . Aku rindu semua gelagat kau hm

Lepas tu , kami masuk tidur selepas aku letakkan Jaejin di dalam crib dia . Jinyoung tidur sambil peluk aku wehh !

Kenapa aku rasa segan lak bila dia peluk aku ? Dia bukan takde kat rumah berbulan pun huehue .

"Mian sebab buat awak tertunggu tunggu kepulangan saya"

"Saya faham awak . Awak sibukkan , bukan saya boleh halang pun"

Dia menyandarkan kepalanya pada leher aku sambil matanya tertutup . Lalu kami pun tidur sebab penat maybe ?

Keesokan paginya , aku bangun dan nampak sebelah aku kosong . Eh Jinyoung da pergi kerja ?

Aku turun dari katil dan mencari dia setiap bilik tetapi malangnya , bila tengok kasut dia hm ya , dia da pergi kerja .

Tetibe aku rasa ni semua salah aku . Mungkin sebab aku tak jadi isteri yang baik untuk dia sebab tu dia jadi macam ni .

Bila check phone , ada chat dari Jinyoung . Aku pun buka ruangan chat dia .

Sayang 💕
Last seen at 7.23 a.m

Sayang 💕
Saya kena pergi awal

Sayang 💕
Sorry chagi

Sekarang pukul 9.13 pagi , aku lewat untuk 2 jam selepas dia pergi kerja . Apa nak jadi dengan kau ni , Alice ?

Aku berjalan ke bilik untuk jengah Jaejin dengan sepi . Nampaknya , Jaejin jadi peneman aku semula .

"Eh Jaejin da bangun"

"Hee papa mana ?"

"Ahh papa pergi kerja , sayang"

Jaejin pout . Well semalam dia langsung tak dapat jumpa Jinyoung sebab tidur . Pagi ni pun tak sempat tengok papa dia .

Kesian Jaejin 😕

"Takpe nanti papa balik , Jaejin main dengan papa tau"

Aku cuba bagi dia ceria tapi dia tetap pout . Dia terasa macam mana aku terasa sekarang ni .

Takkan lah Jinyoung takde masa lapang untuk luangkan masa dengan keluarga sendiri ?

Mustahil agensi dia tak bagi . Kalau ye lah en , manager sama dengan pengarah syarikat tu giler grr

"Tak nak kawan dengan papa"

Jaejin berkata dalam nada hampir nangis , segera aku memujuknya sambil dukung dia . Takpe lah , dia still kecik lagi nanti besar dia fahamlah tu .

Hey guys ! I'm back to this ff ! Sorry sesangat sebab da lama tak update ff ni .

Takde niat pun nak abaikan Senior Bae S2 , da buat chap ni setengah pastu sibuk update ff lain hm

Sorry 🙏

+vote+comment+

[C] Senior Bae S2 : bjyWhere stories live. Discover now