Chapter 1

27 2 4
                                    

Hai guys ini kisah aku,aku Ara Aisyah gadis pendiam yang lebih suka memendam daripada meluahkan.Hari ini merupakan hari first aq menjejak ke alam universiti.Aku mendapat tawaran di UITM Dungun yang berkilo meter jauh dari kampung halaman aku,sedih tu memang sedih sebab terpaksa berjauhan dengan orang tua tapi demi menlanjutkan pelajar aku sanggup.Aku bersiap-siap untuk bertolak ke Terengganu.

End Ara Pov

Seorang wanita yang berumur 40-an tengah menyiapkan bekal untuk bertolak ke Terengganu demi menghantar anak bongsu dia yang akan menyambung pelajaran di Terengganu,negeri yang jauh dari kampung halaman mereka.Tiba-tiba anak sulung wanita itu datang menyapa "Mama dah nak bertolak ke?" Wanita yang dipanggil mama berpaling dan menjawab "ye lah along,bertolak awal cepatlah sampai ke destinasi" wanita itu menyambung pekerjaan yang tertunda "tak sangka adik dah besar,dah nak sambung belajar budak kecik tu" si abang atau nama sebenar Afiq Aiman mengeluh sebab dia akan kehilangan adik kesayangan yang akan menyambung pengajian di Terengganu "Takpe lah along,dah tu pilihan dia kita ikutkan jelah.Hah ni along ikut tak mama hantar adik" afiq menjawab "mestilah ikut mama nanti rindu adik" wanita itu atau nama sebenar Puan Rohaya hanya tersenyum kepada putra sulungnya "Angah mana?Tak nampak batang hidung dia" "Angah pergi kedai,katanya ade something nak beli.Along nak pergi tolong adik kemas-kemas dulu ye mama" "Yelah along" Jawab Puan Rohaya dan kembali menyambung pekerjaan dia.

Afiq POV

Tak sangku adik aku yang bongsu dan yang panggil manja dah nak menyambung pengajian dekat Terengganu pula.Negeri yang akan mengambil masa 12 Jam dari Perak.Aku memasuki bilik adik perempuan ku atau lebih dikenali sebagai Ara,aku tersenyum memandang Ara yang tengah struggle mengemas barang-barang yang akan dibawa ke Terengganu.Aku mengejutkan Ara "Barghhhh" Ara menjerit "MAMAAAA!!!" Aku tergelak dengan kelakuan adik ku sendiri "Kelakar lah Adik ni" Aku gelak dan terpandang wajah dia yang masam mengalahkan manga putik "alolololo sorry lah along gurau je adik" dia menarik muncung sepanjangnya sambil berpeluk tubuh,aku mengeluh dan memeluk dia "sorry lah adik,along gurau je,maafkan lah along mu ini wahai adik ku yang cantik lagi chubby ini" kataku sambil mencubit pipinya "Along!!adik x chubby lah haishh jangan lah cubit pipi adik" katanya sambil menepis tangan ku.Aku hanya tergelak kecil sambil berkata "Nak along tolong tak?" Dia tersenyum sambil menjawab "Mesti lah nak,penat tau kemas sorang-sorang" dia memuncungkan bibir dia membuat aku geram dan berakhir dengan aku mencubit pipi dia sekuat-kuatnya.Kejam kan aku?

End Afiq POV

Di sebuah kedai...

Apa aku nak beli untuk adik?Adik suka apa?Setahu Aku dia minat kpop,but barang kpop takde jual kat sini.Tapi ni pun macam menarik,Hmmm boleh lah aku beli ni untuk adik.Aku harap dia suka apa yang aku beli.Aku kebuntuan dah ni argh! monolog seseorang

Di sebuah rumah

Seorang lelaki yang berusian 50-an memasuki rumah tersebut "Assalamualaikum" lelaki tersebut memberi salam "Waalaikummusalam,eh abang dah balik" jawab puan Rohaya "Hmmm yelah Ros,abang nak hantar puteri kesayangan abang tu" jawab lelaki tersebut atau nama sebenar Encik Rasyid "Abang rehat lah dulu,Ros dah siapkan semua.Along dalam bilik tolong adik mengemas.Angah ni keluar tak balik2 lagi dia tu haishhh kemana lah budak tu" tak sempat encik rasyid menjawab,seseorang memasuki rumah "Assalamualaikum,angah pulang" ucap lelaki muda sambil menutup pintu "Waalaikummusalam,hah angah kemana kamu pergi?Dari pagi sekarang baru balik?" lelaki muda itu atau nama sebenar Aqif Afwan hanya tersengih "Angah keluar pergi cari barang sikit atau lebih tepatnga hadiah buat adik" "hmmm apa2 jelah kamu ini,dah pergi bersiap kejap lagi kita dah nak bertolak" "Baik boss" kata Aqif sambil berlari menuju ke bilik dia.

Bersambung....

Bila kau bosan maka terkeluar lah cite ni😂😂😂😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 01, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Crushku,Musuhku,Suamiku (HIATUS)Where stories live. Discover now