Kapitel 16

4K 121 22
                                    

Kapitel 16

**Felix Perspektiv**

Hemresan från Göteborg gick relativt bra. Små, små bråk mellan mig och Oscar, som vanligt, men annars var det bara bra. Vi stannade hemma på måndagen då också Alicia fick ett meddelande från Daniella om att skolan ska ha utedag idag, tisdag så det är där vi är nu. I alla fall skildes vi precis åt för att se vad denna utedag ska gå ut på. Har jag gissat rätt så är det den årliga skogsdagen.

"Ni har delats in i grupper. I och med att det går fler yngre barn på den här skolan än er lite äldre så kommer det vara grupper på två nior, två åttor, tre sjuor och sedan är det tre sexor. Vissa grupper kommer också ha en mer av äldre för att det är ojämnt. Grupperna finns ute på anslagstavlan och dit hittar ni själva." Säger min handledare Michelle.

Klassen reser sig och jag följer efter mina klasskamrater ut till gårdsplanen där den enorma anslagstavlan finns uppspikad på huvudbyggnaden. Jag känner mig inte alls bekväm med att gå här bland massor av fina tjejer när jag har på mig vanliga mjukisbyxor och en stor, ful tjocktröja. Jag förstör helst inte mina fina kläder hur mycket pengar jag än har. Jag har inte så mycket pengar ändå. Visst, The Fooo går bra men det är ju inte jag som får pengarna. Till att börja med så är det skivbolaget och Daff som tjänar mest och de pengar som vi får går direkt in på mammas konto tills jag fyller arton.

Jag söker med blicken över den stora tavlan innan jag hittar mitt namn under grupp nummer tolv.

Grupp 12

9. Marcus Gustafsson

9. Felix Sandman

8. Oliver Grankvist

8. Timmy Karlsson

8. Alicia Westin

7. Linus Alm

7. Pontus Fredriksson

7. Rasmus Fredriksson

6. Klara Gustafsson

6. Saga Grankvist

6. Freddie Karlsson

Jag förstår gruppen ganska bra. Till en början i alla fall. Jag är inte speciellt bra kompis med Marcus egentligen. Jag går i solen grön och han går i solen röd. Vi har umgåtts ett par gånger med gemensamma kompisar och ibland på läger med skolan. Marcus är Klaras storebror, det vet jag efter egen erfarenhet. Saga är Olivers lillasyster, det vet jag också. Freddie är Timmys lillebror. De är lika dryga båda två. Också det har jag lärt mig av egna erfarenheter. Det andra är ganska typical då lärarna bara tar hänsyn till sexorna. Rasmus och Pontus är tvillingar, de går i sjuan och jag vet inte varför de får gå i samma grupp. Linus är väl bara insatt för att han måste, samma med mig och Alicia. Alicia. Fina Alicia. Hon måste känna sig trygg när hon ser mitt namn. Men jag vet inte. Hon har stött bort mig lite extra efter sanning eller konka. Det var ju ganska extremt det vi delade. Topless-hångel med sin föredetta bästa kompis. Det kändes inte ens bra för mig. Tur är i alla fall att jag inte har riktigt de där känslorna för henne. Jo, det är klart man känner något när man hånglar men det var milt. Jag kände inget extra för henne efteråt.

Jag vänder mig om och ser mig omkring efter någon från min grupp. Den första jag ser är Gustafsson's det vill säga både Marcus och Klara. De står och diskuterar någonting, det ser ut som ett bråk. Jag gissar att de är som jag och mina syskon. När jag är hos pappa så bråkar jag med de där småbarnen till småsyskon jag har. Därför är jag aldrig där, för att jag bara bråkar. Antar att det är syskonfasoner.

Jag tar mig fram till de och lyckas urskilja att de bråkar om gruppindelningen. Hon vill inte vara med sin storebror för att hon skäms men hon vill vara där för att jag är med. Hon är antagligen Foooer. Jag harklar mig smått och får bådas uppmärksamhet. En svag rodnad sprider sig över hennes kinder och jag ler mot henne.

"Hej Felix, du skulle inte kunna ge min lillasyster en autograf senare? Hon tjatar." Säger Marcus och tittae ner på sin syster med en dryg blick. De båda har ljusbrunt hår och blå ögon. Han är ungefär lika lång som mig och systern är väl ungefär tio centimeter kortare än Alicia som nu kommer fram till oss med Timmy bredvid sig. Klara är också väldigt smal, precis som de flesta tjejerna i sexan. Att de också tror att jag skulle kunna vara tillsammans med någon av dem är bara konstigt.

"Jo, men det skulle jag kunna." Säger jag som svar på Marcus fråga. Jag ler mot Klara och hon tittar generat ner i backen.

"Vad skulle du kunna?" Jag tittar upp på Timmy som tilltalat mig. Han är som sagt var väldigt dryg, vilket stör mig, ja. Han är blond och blåögd. Både utvändigt och invändigt. Han är inte särskilt lång, det syns tydligt när han står bredvid Alicia som jag vet är kort. Han är knappt fem centimeter längre än henne.

"Ge Klara en autograf." Svarar jag och tittar ner på tjejen som håller på ramla ihop av fangirling.

"Han... Vet vad jag... Heter..." Piper hon och jag ler mot henne. Jag vet nog vad alla på skolan heter. Namn har jag alltid varit bra på.

"Har ni sett min lillebror?" Frågar Timmy och ser sig omkring innan han stannar upp med blicken på en kille, lika lång som Klara, lika blond och blåögd som Timmy och klädd i samma kläder som jag och de andra killarna här. Kanske borde jag inte skämmas ändå. Bara genom att tänka på kläder så glider min blick till Alicias ben. Hon har på sig ett par cykelbyxor, det kallas i alla fall så ifall jag förstått det rätt. Alla tjejer har sådana på gymnastiken. Hon är som sagt var smal men hon är inte benig, det syns på hennes ben som inte råkat ut för samma svältning som hennes mage.

Tvillingarna Fredriksson kommer fram till oss. De är blonda och brunögda båda två. Extremt lika varandra och det som skiljer de åt nu är deras tjocktröjor. Jag vet inte vem som är vem men den ena har grön tröja och den andra blå. Grankvistarna står också vid oss. Båda blonda och grönögda. Linus är nästan orangehårig. Färgen ligger på gränsen mellan orange och ljusbrun.

»f.s« I Miss YouDonde viven las historias. Descúbrelo ahora