*Klockan 20:45*
Betty smyger ner för trappen och hör hennes mamma snarka. "Hon måste ha gått och lagt sig väldigt tidigt idag." Tänkte Betty för sig själv. Hon öppnade försiktigt dörren, stängde igen den långsamt och drog om nycken sakta, sen gick hon till Pop's. När hon kom dit satt Jug redan vid ett bord. Hon gick dit och satte sig. "Hej" Sa Jug. "Hej" Sa Betty tillbaka. "Hur gick det med din mamma?" Frågade han. "Hon sov redan när jag skulle gå så det var lätt, bara jag var tyst." Sa Betty och skrattade lite. "Men din pappa då?" Frågade Jug. Bettys leende försvan. "Min pappa...han...Jug...är du bra på att hålla hemligheter?" Frågade Betty. "Absolut" Svarade han. "Min pappa...han...han sitter i fängelset." Viskade Betty. "Jag förstår...förlåt det var inte meningen att riva upp gamla sår." Sa Jug. "Det gör inget." Sa Betty och log. "Vad vill ni bäste..." Sa Pop. "Han som ägde resturangen. "Är det inte ni som inte får vara tillsammans? Ja, era föräldrar kom in här någon dag och sa att ni inte får träffas." Frågade Pop. Jug och Betty kollade frågande på varandra. "Eeeh...kanske. Vadå då?" Frågade Jug. "Isåfall, måste jag tyvärr säga att ni inte får vara kvar här." Svarade Pop. "Va?!" Sa Betty och Jug samtidigt. "Dagen efter kom din mamma (Pop pekar på Betty.) in här och sa att ni inte fick vara här tillsammans." Sa Pop. "Okej, men snälla säg inte något till våra föräldrar om att vi var här tillsammans." Sa Betty. Pop blev tyst några sekunder sen sa han "Okej, kag säger inget, men ni måste tyvärr gå." Sa Pop. "Tack" Sa Betty. Jug och Betty reste sig upp och gick ut ifrån Pop's. "Så, vad ska vi göra nu då?" Frågade Jug. "Vi kan väl gå en liten promenad." Sa Betty och log. Betty tog Jug i handen och dem fortsatte gå. "Ska vi gå hem till mig en stund?" Frågade Jug. "Ingen är hemma." Fortsatte han. "Visst, då slipper vi gå här ute i kylan." Sa Betty och log.
*Hemma hos Jug*
"Så, vad ska vi göra?" Frågade Betty. "Vi kanske kan titta på en film i mitt sovrum." Sa Jug. "Visst" Sa Betty. Jug gick närmare Betty. "Betty, varför gör du såhär?" Frågade Jug. "Hurdå?" Frågade Betty. "Du vet att om din mamma får reda på att vi var här ihop så kommer du få utegångsförbud i typ ett år." Sa Jug och skrattade lite. Betty log och gick ännu närmare honom. "För att jag älskar dig, och inget bråk våra föräldrar hade när dem var yngre kan hålla isär oss." Sa Betty och kysste honom. "Jag älskar dig med, Betty Cooper." Sa Jug.
*Nästa dag*
Betty vaknade och märkte att hon hade somnat hos Jug. "Jug, Jug, vakna." Sa Betty. "Va?" Frågade Jug nyvaket. "Jag råkade somna hos dig igår. Min mamma kommer typ göra så jag får byta skola om hon upptäcker att jag har varit hos dig hela natten." Sa Betty. "Ta det lugnt, om hon frågar så säg bara att du gick tidigt till skolan." Sa Jug. Jug och Betty gick till skolan.
*I skolan*
"Hej, Betty! Jag måste fråga en sak." Sa Veronica. "Hej, visst, Jug jag kommer snart." Sa Betty. "Vad är det?" Frågade Betty. "Gick du och Jug till skolan ihop idag?" Frågade Veronica. "Lova att inte säga det här till någon men...jag och Jug gick till Pop's igår sen gick vi hem till honom och...jag råkade somna där." Sa Betty. "Men vad sa din mamma?" Frågade Veronica. "Jag vet inte, jag gick direkt den Jug till skolan." Svarade Betty. "Men om min mamma får reda på det, då är det helt slut med Bughead."
ESTÁS LEYENDO
Riverdale-The town with pep!
FanficRiverdale-The town with pep! handlar om Archie, Veronica och Jughead som är tre bästa vänner och det har dem varit sen klass fyra. Men allt är förändrat nu när dem har börjat gymnasiet. Gänget har börjar säras mer och mer, dem sitter inte med varand...