The Southside Serpents-kapitel 13

76 1 0
                                    

*Efter skolan*
"Hej, du är Betty, ellerhur?" Hör Betty någon säga. Betty vänder sig om och ser att det är en kille med svart hår som står bakom henne. "Hej, ja, det är jag, har vi träffats?" Frågade Betty. "Nej, jag är också ny här, jag började här dagen efter dig." Sa han. "Okej" Sa Betty. "Jag är Joaquin, btw." Sa han. "Hej, Joaquin." Sa Betty. "Joaquin!" Hör dem någon ropa. "Kevin?" Sa båda samtidigt. "Hej, Joaquin, vad gör du?" Frågade Kevin. "Jag sa bara hej till Betty, det är tydligen Jugs flickvän." Betty såg lite konstig på honom. "Vänta, hur vet du det och hur känner du Joaquin?" Frågade Betty. "Jag kan inte säga vem som sa det men...du borde fråga Jug vad "The Southside Serpents" är." Okej..." Sa Betty lite frågande. "Jag måste gå, hejdå!" Sa Joaquin. "Hejdå" Sa Betty. Hon kände sig lite förvirrad men hon vände sig om och gick hem. När hon var hemma så såg hon sin mamma. Joaquin hade sagt att hon skulle fråga Jug vad det var, men hon tyckte att det kändes som att hennes mamma visste något om det. "Mamma..." Sa Betty. "Vad är det?" Frågade Alice. "Vad är "The Southside Serpents?..." Frågade Betty. Alice såg lite konstig ut när Betty frågade. "Var har du hört det?" Frågade Alice. "En kille i skolan han..." Sen kom Betty på att hon inte kunde berätta det om Jug. Så hon sa "En kille i skolan...jag hörde att han sa något om det." Sa Betty. "Betty, Serpents är farliga. Du behöver inte veta mer än att du ska hålla dig borta ifrån dem...Jugheads...Jugheads pappa är en Serpent." Betty såg lite frågande på Alice, men sen sprang hon upp till sitt rum. Betty tog fram sin mobil och googlade "The Southside Serpents". Det kom upp en logga som såg ut som en orm.
Men så kom det också upp en lista på vilka personer som var med i Serpents. Det fanns en lista från 2018, en lista från 2012 och en från 1997. Hon kollade på den från 2018. Hon läste upp namnen tyst för sig själv.
Föredetta ledare: Forsythe Pendelton "FP" Jones (tidigare 2018).
Nuvarande ledare: Jughead Jones III.
"Va?!" Tänkte Betty. Är Jug ledare?"
Hon fortsatte läsa.
Sweet Pea.
Fangs Fogarty.
Toni Topaz.
Cheryl Blossom.
"Va?! Är Cheryl med i Serpents?!" Tänkte Betty för sig själv.
Joaquin DeSantos,
och massa fler namn.
Sen kollade hon på den från 1997:
Ledare: Fp Jones.
Sen läste hon upp flera namn när hon plötsligt läste namnet:
Alice Cooper.
"Vänta, Jug och Cheryl var en sak, men min mamma?!" Tänkte Betty.
"Kan du möta mig vid skolan?" Skickade Betty i ett sms till Jug. Kort efter fick hon ett svar "Absolut".
*Vid skolan*
"Hej, Betty!" Sa Jug. "Hej, Jug..." Sa Betty. "Hur lyckades du komma hit?" Frågade Jug. "Jag sa till mamma att jag skulle ta en promenad." Svarade Betty. "Okej, smart." Sa Jug och skrattade lite. "Vad ville du prata om?" Frågade Jug. Betty blev tyst några sekunder. "Är du ledare i ett gäng som heter "The Southside Serpents"?" Frågade Betty allvarligt. "Eeeh...jag...hur...jag...eeeh..." Sa Jug. "Jug, ljug inte för mig." Sa Betty. "Ja...det är jag." Svarade Jug. "Varför har du inte sagt något?" Frågade Betty. "Jag kan förklara senare, den stora frågan är hur du kan veta det." Sa Jug. "En kille i skolan, vid namn Joaquin, pratade om det, och när jag frågade han vad det var, så svarade han att jag skulle fråga dig. Så när jag kom hem sökte jag på "The Southside Serpents", och då kom det fram en lista med alla som är med i Serpents, OCH ledaren." Svarade Betty. "Betty, förlåt att jag inte sa något." Sa Jug. "Du kommer få förklara det där senare, men nu vill jag veta, visste du att min mamma var med i Serpents förut?" Frågade Betty. Då svarade Jug "Betty, förlåt men...ja, det visste jag.

Riverdale-The town with pep!Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon