Stella baru pulang ke istana dan dia segera ke biliknya. Bila dia buka bilik dia terkejut kerana kria ada di dalam.
"Kau dari mana!!" kris memandang stella dengan tajam.
"Jalan2." kata stella. Dia belum nak berterus terang dengan kris.
"Jalan2 ke dating!!" kata kris dengan kuat. Malah pembantu serta pengawal istana terkejut mendengar suara kris.
"Dating apa pulak nie?" stella hairan bila dia dituduh dating. Dating dengan siapa dia kan dah bersuami malah nak ada anak dah pun.
Stella nak duduk sebab penat. Maklumlah orang mengandung kan cepat penat. Tapi kris memegang lengan kris menyebabkan stella tidak jadi duduk.
"Beritahu aku siapa lelaki tu!!"kata kris.
"Lelaki mana awak katakan nie? Saya tiada lelaki mana2 pun lah." stella dah semakin malas bila kris menuduhnya. Tiba2 perutnya berasa sakit tapi dia cuba tahan.
Kris membaling beberapa kepingan gambar ke arah stella. Stella memungut gambar itu. Dia terkejut kerana kris ada gambar dia dan tabib itu. Sekarang baru dia faham siapa lelaki yng dimaksudkan kris.
"Awak gambar nie bukan seperti yang awak maksudkan.." stella cuba nak terangkan tapi kris tiba2 menolak stella sehigga stella terkena bucu meja.
"Dah aku malas nak dengar cakap kau. Memang perempuan murah!!!" kris keluar dari bilik itu dan pergi ke tempat yang lain yang pasti bukan di istana. Dia perlu menenangkan fikirannya dahulu.
Perut stella semakin sakit. Dia dapat rasakan sesuatu keluar dari celah kangkangnya.
"Darah..." stella cuba meminta pertolongan dari pembantu istana tapi suaranya sangat perlahan sebab perutnya terlampau sakit.
"Kriss.." stella menyebut nama kris dan akhirnya dia pengsan.
Kris pergi ke rumah andri. Sebab dia tiada tempat nak tujuh sekarang.
"Kris kau kenapa kat sini malam2 nie?" andri hairan melihat kris datang ke rumahnya. Selalunya bila diajak mesti banyak alasan. Isteri rindu lah, banyak kerja lah kali nie datang tanpa diundang pula.
"Aku gaduh dengan stella. Aku malas nak pergi ke istana. Sebab tu lah aku pergi ke rumah kau nie." lata kris.
"Lah kenapa pulak nie?" andri duduk di depan kris.
Kria menerangkan semua yang berlaku. Dan akhirnya air mata yang dia tahan mengalir juga.
Andri memeluk kris untuk menenagkan kris.
Kira dengar perbualan antara kris dan suaminya. Dia nak menerangkan perkara sebenar tapi tiba2 ada orang yang datang.
"Kris... Stella.." filips masuk ke rumah andri bila pintu dibuka.
"Kenapa dengan stella?" kata kira
"Stella sekarang di rumah tabib, dia kehilangan banyak darah." kata filips.
Mereka semua terkejut mendengar kata2 filips. Dan mereka terus ke rumah tabib.
YOU ARE READING
Magic academy: mystery of golden girl (COMPLETE)
Fantasistella terpaksa merahsiakan kuasanya daripada pengetahuan orang lain. kerana di dunia magic, semua orang hanya mempunyai satu element magic kecuali orang yang terlalu kuat. kenapa stella mempunyai semua kuasa magic? adakah dia dapat merahsiakan kuas...