12 | Konsep

104 21 1
                                    

'Manusia mudah lupa'.

Tak percaya? Contoh yang dekat ada. Cuba perhatikan.

i- Forgotten Love

Fareez lupakan Zia. Dia lupa semata masa silam yang kian menyakiti. Walaupun masa silam itu berjaya dipulihkan, dia tetap lupa. Lupa sehingga munculnya Zia untuk membantunya bangkit dari lena yang panjang.

ii- Thousand Years

Syira lupakan Ammar. Mungkin bukan sengaja, tapi dia tetap melupakan. Patahnya sekeping hati milik Ammar ketika itu. Namun semangat membara tak pernah padam. Harapan memuncak dan kerana cinta, dia berjaya kembalikan memori sang jiwa.

iii- Durjana dari Neraka

Evelyn lupakan keluarga. Dia sendiri yang memilih jalan itu. Tapi ikatan keluarga begitu kukuh, kembali menjalin tali yang terputus.

iv- Isabelle Wilson

Kisah masih berjalan, tak siapa tahu termasuk penulis. Tapi yang pasti, Evelyn akan dilupakan oleh Diego. Untuk apa dikenang jika jasad sudah dikambus tanah?

Sebelum keempat-empat cerita itu diwujudkan, ada insan yang dilupakan. Kemudian mengambil keputusan untuk menginspirasikan perasaannya sendiri. Tak siapa mengerti, biarlah semua berlalu pergi.

Konsep 'Manusia Mudah Lupa' digunapakai. Kini dia mampu berdiri. Ingatannya cuma satu.

Sekali kau lupakan aku, jangan pernah terfikir untuk kembali lagi.

Dan SUDUT menjadi ruang untuk himpunan analogi di fikiran. Jalannya bengkang-bengkok dan itulah realita.

-021218-

SUDUTWhere stories live. Discover now