16√

249 22 5
                                    

" Unnie ! " Aku terkejut bila pintu wad ku dibuka secara mengejut dari luar. Terpancullah Kim Naomi yang perkaian dress hijau cair paras lutut.

Aku mengurut dada. Hailah. Boleh mampus aku kalau tiap - tiap hari macam ni. Aku yang takda sakit jantung , boleh kena heart attack layan budak Naomi ni.

" Unnie dah siap ? " Naomi berjalan mendekatiku. Aku menzip beg lalu memandang Naomi dengan senyuman.

" Sudah. "

Naomi membalas senyumanku lalu lenganku dirangkul olehnya. Akhirnya. Selepas dua hari mereput di hospital , dapat juga aku keluar.

Naomi banyak kali datang melawat aku. Pagi petang siang malam dia datang. Mulur becok dia sentiasa membisingkan wad aku. Aku pun apa lagi , dah dia bawa membawang , aku pun joinlah.

Ngehehehehe. Bukan selalu dapat membawang.

® ® ® ® ®

Aku masuk ke dalam perut kereta Naomi. Naomi turut masuk ke dalam dan mula memanaskan enjin.

" Kita nak ke mana ? " Soal Naomi. Aku memandang Naomi pelik.

" Baliklah. Nak ke mana lagi ? " Aku nampak muka Naomi yang nampak terkejut. Apahal pula ni ?

" Kenapa ? " Kataku. Salah ke aku nak balik rumah ? Pelik budak ni.

" Unnie tak tahu ? " Katanya cuba berdolak - dalih. Aku memandang Naomi dengan muka blur. Naomi menepuk dahinya.

" Apalah unnie ni...birthday suami sendiri pun tak tahu. " Kepala Naomi tergeleng - geleng. Kesal dengan sikapku.

Eh ?

Apa dia kata tadi ?

Birthday ?

Namjoon ?

WALAO

Sekarang berapa hari bulan ?

Aku buka lockscreen telefonku. 11 September. Halamak. Esok birthday dia. Macam mana aku boleh tak perasan ?

" UNNIE ! " Aku terhinjut mendengar sergahan Naomi. Budak ni , kalau aku pijak kejap lagi baru tau.

" Apa ni Nao ? Janganlah sergah orang suka hati. " Marahku. Naomi tersengih.

" Hehe sorrylah. Tadi Nao panggil , unnie tak jawab pun. Sibuk mengelamun. " Naomi mencebikkan bibirnya.

Aik ?

Aku pula yang salah ?

" Haa cakaplah. " Tadi nak cakap sangat.

" Unnie dah prepare apa - apa untuk oppa ke ? " Soalan Naomi membuatkan aku berfikir hingga jauh ke benua aus aus.

√√

[C] Housewife ft knjWhere stories live. Discover now