bab 7

6.7K 187 46
                                    

"Awal balik"sindiran dari rayyan mengejutkan mereka yang rancak berbual.hani mengerling jam dinding.oh my gosh!kenapa aku tak perasan yang dah nak pukul 10 dah.mati aku.hani menggeman bibirnya.

"Tadi lepas makan kitaorang pergi shopping beli baju untuk ika"terang zack.ika?siapa ika?hani ke?."hani ,pergi masuk bilik"ujar rayyan mendatar.

'Omg!kau panggil baby girl aku honey.kau ingat ika tu nak sangat kat kau.dia benci ada la'bisik hati zack."asal kau panggil ika honey"zack cuba menahan amarahnya."saja,tak boleh.dia tu hak aku kau tau tak"suara rayyan naik 2 oktah.

"Huh,kau dah kahwin dengan ika.selagi kau tak kahwin dengan ika ,aku akan kejar dia"kata zack lalu beredar dari situ.'dia nak kat hani,muka macam jebon ada hati nak dekat pompuan cantik.kalau aku takpe juga'desis rayyan perlahan.

***********
"Hani"panggil rayyan lembut.nampaknya hani masih marah dengannya."hani,tengok aku"panggil rayyan geram."hani,look at me"jerkah rayyan.bahu hani terhincut dek terkejut.hani memalingkan mukanya .

"Hani,aku dah buat keputusan,kau kena kahwin dengan aku"jujur rayyan.malasla nak berdolak dalik .hani tersentak."saya taknak kahwin dengan awak,awak jahat"bentak hani."kalau kau mengandung,sape nak tolong jadi pak sanggup untuk anak aku.ada ke?"

Hani terdiam.kalau aku mengandung.kalau aku tak mengandung macam mana ?menyesal je kahwin dengan mamat ni."sa..ya"rayyan menunggu jawapan dari hani."sa..ya ,boleh bagi saya masa untuk berfikir"hani memang mengharapkan agar dia dapat diberikan waktu untuk berfikir.kahwin bukan main main.

Rayyan mengeluh kasar.itu je ke dia nak cakap.aku tunggu macam dah nak kena sawan babi dah.ada ke boleh dia cakap bagi masa untuk saya berfikir.rayyan mengangguk."esok,kau kena bagi keputusannya"rayyan merebahkan badannya di sebelah hani.

Hani mengiring.taknak bersentuhan dengan rayyan.tidur sekali bukan muhrim pun dah berdosa.agaknya,macam mana keadaan ibu dan ayah eh.perlahan lahan air mata menyembah bumi.sebenarnya dia dah tak kuat dari dulu lagi dia sudah dicaci ,dimaki,diherdik oleh orang  kampung. Salah ke,kalau jadi anak bekas penagih dadah .allhamdulillah,tuhan dah bagi hidayah kat ayah.kenapa asyik aku yang di timpa malang.kenapa aku?

Sorry,pendek bab ni,malam ni kita sambung.vote and comment!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 05, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MAFIA itu suamiku?!Where stories live. Discover now