Upozornění
Tento příběh se bude odehrávat ve staré Anglii, kolem roku 1350, takže Tom Hiddleston zde nebude ztvárňovat prince Jindřicha, ale barona Thomase Williama Montimera. Historické události i postavy jsou vymyšlené a rozhodně na nic nenavazují, takže si vypisky do sešitu dějepisu, z tohoto příběhu rozhodně nedělejte. ;)
----------------------------------------------------------------------
Baron se v tichosti připravoval k boji. Seděl na tvrdé židli, s nohama nataženýma před sebou, a pouze úšečnými pohyby rukou vybízel svého panoše k jednotlivým úkonům. Nakonec pozvednul svou bledou paži a připevnil si k boku vzácný meč od krále Jindřicha. Svou pozornost nevěnoval ničemu jinému, než nadcházející bitvě a strategii, která mu měla zajistit vítězství. Jeho myšlenky, ale náhle přerušil hlasité zahřmění hromu, amračeně vstal a vyhlédl ze svého stanu, ze kterého následně vyšel. Přistoupil ke svému černému koni, vyhoupl se na jeho záda a bez ohlédnutí opustil tábor.
Prudce vyrazil hustým porostem zdejších lesů k blízkému kopci a nevšímal si malých větviček, které ho občal šlehnuly do tváře. Na vrcholu se zastavil a sledoval nevelkou usedlost, přímo pod ním. Hned ho přepadnul vztek, když si vzpomněl, co se za jeho zdmi před pár dny událo, ale ovládnul se a hrad si pozorněji prohlédl. Ze tří stran byl obklopen vodním příkopem, což barona potěšilo, kvůli jasné strategii boje. Hlavní budova byla postavena z tvrdého kamene, a k ní se z obou stran těsnaly menší domky, jejíž vchod vedl na travnaté nádvoří.
Těžké a zlověstné mraky zastínily poslední místo, odkud mohly prokouknout sluneční paprky a začaly se snášet první kapky deště. „To počasí mi byl čert dlužen.“ zamumlal si pro sebe baron a zamračil se na nebe. Nepatřil sice k těm, kteří věří pověrám, ale před každou bitvou hledal znamení, která by předurčila výsledek. Nervozně trhnul opratěmi koně a chtěl ho pobítnout ke cvalu, zpět do tábora, když nebe náhle prořízl blesk a on ji spatřil. Stála na nedalékém kopci a prvně se zdálo, že ho sleduje. Vzápětí si, ale uvědomil, že se mylí a svůj pohled upírá na kamennou stavbu před sebou.
Seděla vzpřímeně na nádherném koni a po boků, ji stalá zvířata velmi podobná vlkům. I na dálku si všimnul, že je dívka vysoké a ladné postavy, s dlouhými hnědými a lehce zkroucenými vlasy. Znovu se zablesklo a baron spatřil, že se nad dívkou začal snášet jestřáb. Zdálo se, že se ho dívka nebojí, spíše naopak, zvedla ruku a nechala ho přistát na svém předloktí. Fascinovaně na ni hleděl a na chvilku zavřel oči, aby se ujistil, že se mu jen nezdá.
Když je otevřel, byla pryč.
ČTEŠ
Trust My Rage
Historical FictionJen díky krátké odpolední vyjíždce jsou Caitlin a její mladší bratr Liam pořád naživu. Zatímco spolu brázdí lesy Dorsetského hrabství, je jejich rodina krutě vyvražděna. Caitlin tuší, že za vším stojí její strýc Jonathan a je pevně rozhodnuta uchrán...