bab 1

3 0 0
                                    

makan malam hampir tiba..lauk pauk yg disediakan oleh mak senah sudah hampir siap dihidangkan ..aku orang yg pertama duduk di meja makan nampaknya ,ibu dan adikku auliya mula melangkahkan kaki mereka keluar dari lift,abangku sudah memberi pesanan bahawa dya takkan pulang kerana ad hal untuk diuruskan kami smua hanya merenung ke arah lauk sementara menunggu ayah pulang dari officenya 'ting tong ,ting tong 'loceng berbunyi mak senah lari mendapatkan pintu sebelum dibuka ..mak senah mencapai task milik ayah dan dibawa ke office peribadi ayah ..ayah menghayunkan kakinya ke meja makan ibu pula bangun untuk mencapai tangan ayah sebelum mndapatkan tempat disisi ayah di meja makan....semua orang asyik menjamah makan  dgn seleranya aku pula hanya menguis ² nasi kosong dalam pinggan...aku rasa seperti diperhatikan lalu aku  mengangkat kepalaku ....ya benar mmg smua sdg perhatikan aq  "why ad something wrong ke kat muka kayla " tangan kiriku dibawa kemukaku sambil mengusapnya...nmpk nya takdak something wrong pon rasalah sbb takdak cermin aku nak lihat "takdak apapon yg something wrongnya tuhh kamu ..org dha makan nasi dha nak habih dha pon yang kamu dok trkuis kuis nasi tu dha knapa ..ad ap ² masalah ka ?"tanya ibu...."macam tahu ² jga ank ibu ad masalah ok baiklah kayla akn cerita but ibu ngn ayah jangan marah kayla dan harap ibu ngn ayah bagi kerpercayaan kat kayla untuk lepaskan kayla..ok....since kayla dha habis exam kayla ingat kayla nak pi vacation kayla tak kisah kat mna ² pon kalau ikut kayla kayla nak pi oversea but i know both of you will  disagree dgn plan kayla...tapy kayla ok jha kalau nak jalan² dalam malaysia...boleh lha ibuuuuu....ayahhhhh..."meleret perkataan ibu dan ayah yaaa aku sdg merayu nihh "kayla dha habis exam ?,since when ?"jawab serentak ibu dan ayah "ishh nihh yg tak suka nihh smpai kayla dha abih exam pon sill tak ambik tahu .dha lha kayla kenyang kayla nak naik atas dulu " aku terus ke dapur untuk membasuh tanganku dan membawa diri keatas panggilan ibu dan ayah aku hiraukan sajia...skit dalam hati nih hanya Allah jha tahu.....ketukan demi ketukan yg dtangnya dri bilikku aku endahkan aku tahu tu mesti ibu sbb berkali kali dya memanggilku tak lepas juga dgn suara ayah "fine if kayla nak pergi vacation buka pintu nihh sekarang "arah ayah ...canguk lagi aku menurunkan badan aku dari katil dan membuka kunci pintu bilik spare key?ad jha cma aku ambil spare key bilik aku supaya diorang takleh ganggu aku...hehehhe selepas membuka pintu parents aku masuk dan duduk di birai katil "ibu minta maaf ehh sbb tak ambil tahu pasal kayla punya exam ibu bkn tak ambil tahu tapi lately nih kan ibu busy dgn meeting"pujuk ibu...ayah juga memberi alasan yg sama aku hanya membatukan diri aku...malas dgr alasan yg sama since aku in kindergaten lagi..."oklha kalau dgn cara izinkan kayla pergi bercuti dapat maafkan ibu dgn ayah just name it kayla nak pergi mna ,berapa hari..bagytau tau dkat p.a ayah utk book tiket untuk kayla "kata ayahku sambil melihatku ...ap lagy melompat aku ..."seriously ayah , ibu ?"ibu dan ayah mengangguk kearahku ...finally dpat juga tak sia ² aku merajuk ..."but no oversea and please take care of you dear"sambung ayah...aku mengangguk sebelum mendapatkan badan ibu dan ayah...

jodoh rahsia tuhan Where stories live. Discover now