bab 4

790 86 5
                                    

Aku pulang daripada sekolah dengan senyuman puas.

"Huh mampus pon Jackson tak guna tu hahaha," katanya dalam hati. Masih lagi tersiar detik terakhir kematian Jackson tadi. Huh amat tragis hahaha. Tapi apa aku kesah bukan?

"Tak sangka dia tu pengecut. Aku hanya halakan pisau dekat dia je, terus dia takut. Sampai ke belakang dia undur heh. Bodoh sangat undur ke belakang tu kenapa? Dah tergelincir jatuh dari rooftop tu dah hahaha. Bodoh. Tu ah harap je kaya tapi bodoh. Tak guna punya Jackson hahaha. Aku acah nah bunuh sikit pon dah takut hahaha. Aku tak sentuh pun terus jatuh. Apakah? Hahaha. Tapi bagus ah dia dah mampus hahaha. Lepas ni tak ada yang semak lagi hidup aku," kata ku sendirian. Tak lekang dari bibirku senyuman puas itu.

Detik - detik kematian Jackson kembali berlayar dalam fikiranku. Bagaimana paniknya Jackson waktu tu.

Sesekali aku tergelak teringatkan kejadian tadi.

Tiba - tiba gelak ketawa serta senyumanku tadi mati. Aku mula ketakutan. Rasa panik, takut, cemas mula menyelubungi.

"Tapi macam mana kalau orang jumpa dia? Dia dah mati kan?" Tanganku mula menggaru kepalaku yang tidak gatal. Fikiranku mula tak keruan. Tanganku mula menggigil.

Aku takut.

"Macam mana kalau nanti ada orang call polis?" Rambutku diserabaikan. Fikiranku mula serabut. Aku risau takut semua bagai. Aku mula terduduk di atas jalan tar.

"Tapi aku tak bersalah en? Aku tak tolak en? Bukan aku yang menyebabkan dia mati en?"

"Hahahaha... biar mampus dia! Lagipun aku tak salah. Lantak ah dia hahaha," kataku sebelum bangun meneruskan berjalan untuk balik ke rumah. Aku ketawa riang.

"Hahaha... Jackson Jackson... sian kau... tu ah buli lagi aku selama ni hahaha," tapi tiba - tiba air mataku mengalir. Diriku disimbah rasa sedih mendalam.

"Jackson... kenapa kau mati? Aku tak bunuh kau," kataku perlahan. Tiba - tiba tanganku mengesat air mataku tadi.

"Eh... aku tak bunuh kau lah... kau yang bodoh en? Hahaha"

Mental + Park JiminWhere stories live. Discover now