1

58 12 1
                                    

Hyesoo POV

Mood aku amat baik pada hari ini! Sebab apa?

" Tak sangka awak sudi ambil saya hari ini, Baek~ "

Dia memandangku dan tersenyum manis padaku . Rambutku diusap olehnya .

" Sekali sekala nak ambil awak. Rindu pula hehe " balas nya .

Teman lelaki aku, Byun Baekhyun mengambil aku di rumah dan pergi ke sekolah bersama-sama dengan motor besar nya .

Ish, gila tak bangga ada boyfriend kaya hihi .

Kami dah bersama selama 5 bulan dan hubungan kami sentiasa baik . Kalau kitorang gaduh pun, sekejap je berbaik .

Di sekolah, satu sekolah ship kami berdua sebab ada paras rupa yang perfect gitu em. Dan juga, sama-sama pandai juga . Ada masa depan yang cerah lah nanti eh.

Cikgu?

Kami tak kena marah pun sebab kami berdua anak emas semua cikgu kat sini .

Akhirnya, sampai juga kat sekolah . Motorsikal Baekhyun diparking di tempat letak motor di tepi padang .

Aku dan Baekhyun pun berjalan ke koridor untuk masuk ke dalam kelas . Sempat berpegang tangan lagi tau aum .

" Hyesoo! "

Kepalaku menoleh ke belakang apabila kedengaran suara seseorang memanggil namaku .

" Eh, Yerin . Awal nya kau sampai sekolah " Kataku .

Kawan rapatku, Choi Yerin, memandang ku dengan pandangan tak puas hati .

" Ish, fikir aku selalu datang lambat ke? " marah Yerin sambil mencebik bibir .

Aku tergelak melihat muka dia dah macam itik sesat kat sekolah ni . Tanganku memeluk lengannya lembut.

" Dahlah, jom masuk kelas . Tak pasal-pasal kita kena bebel dengan Teacher Hong "

Yerin masih berdiri statik sampai aku nak tarik dia pun susah . Sado betul member aku ni .

Baekhyun yang berada di sini hanya memandang kami berdua sambil memeluk tubuhnya .

" Alah, sorry lahh. Aku bergurau je tadi hm " maafku pada Yerin .

Yerin pun tersenyum sengih . Dia membalas pelukan lenganku dengan gedik nya .

Badanku ditarik olehnya untuk pergi ke kelas . Baekhyun pun dah hilang sebab kelas dia berlainan tingkat .

Ish, nasib kawan aku comel . Kalau tak, dah lama aku campak dia dalam laut hehe .

Tetapi, semua itu takkan berkekalan dengan lama .

🌸 To Be Continued 🌸

+++

hahh apa akan jadi nanti gais? stay tuned eyh huhu ∩˙▿˙∩

[HIATUS] Earphone | kth Where stories live. Discover now