Hahahahaha!! Anne.. Mana nak Pergi?? Awak mungkin dapat lari tapi, Awak tak dapat menyorok dari aku! Hahahahaha!!
***
"Aku Anne Maxwell.. Aku tak tau kenapa tapi... Aku.. Baru-baru ni, Aku perasan yang ada orang ikut aku.. Harap awak dapat tolong.."Laura : Hmm.. Stalker?? Kalau pasal stalker ni.. Aku kurang sikit... Apa pendapat awak mayu?
Mayu : kalau stalker.. Susah sikit.. Kita cuma dapat selesaikan misteri je kan? Ni first time pasal stalker..
Adam : Takpa, kita tolong.. Lagipun, dia nampak ketakutan.. Mulai esok, kita Cuba selesaikan masalah ni..
Anne : terima kasih.. Aku rasa lega sikit.. Semalam.. Aku dapat call Dari orang yang aku tak tahu.. Dan tadi pagi, ada orang selit Surat di tingkap bilik..
Mayu : Surat? Ada bawa tak??
Anne : nah..
"Hai Anne, awak tidur dengan lena semalam.. Dan awak suka warna Oren kan.. Sebab di dalam buku diary awak, awak tulis yang awak suka warna Oren.. Aku ada baca semalam.."
Mayu : apaaa!!! Dia baca?? Maknanya.. Dia masuk bilik awakk?!! Nasib awak tak apa-apa.
Laura : okay! Aku sah ni mesti orang yang sukakan kau ni..
Adam : memang lah.. Dah nama nya stalker .. Memang lah suka.. Haih..
Kami bersetuju untuk menolong Anne dan.. Ini.. Peristiwa yang kami tak akan dapat lupakan..
(Keesokan harinya)
Mayu, Laura dan Adam sleepover di rumah Anne untuk menyiasat kes ini.. Mereka bercadang tak tidur sampai pagi..
Mayu : kitaorang tak tidur ni.. Jangan risau Anne, kami akan siasat stalker tu!
Laura : tidur lah dulu Anne.. Jangan risau..
Anne : baik..
(1:15 a.m)
Adam : still tak datang-datang jugak.. Haih.. Ni dah mengantuk nii..
Laura : (menguap) letihnya... Mayu, kau ada rasa nak tidur tak?
Mayu : tak.. Kalau korang nak tidur, tidur lah..
Laura dan Adam : okay.. Tolong jagakan eikk..
Mayu : amboi laju menjawab.. Serentak lagi tu..