—Rehat
Aku, Yerin dan kawan aku lagi satu, Kim Jinrae berjalan pergi ke gazebo berdekatan dengan kantin dimana tempat kami sentiasa lepak bersama-sama.
" Teacher Zhang saja buat aku nak campak meja kat dia ish . " rengek Jinrae seperti tidak puas hati dengan cikgu Bahasa Cina dia tuh .
Aku memandangnya pelik .
" Lah, kenapa pula? Teacher Zhang baik apa . " balasku .
" Takdelah, semalam punya lah bagi homework lima muka surat pastu kata hari ni hangar . siapa tak siap hari ini kena tibai lah en . Aku apa lagi, buat lah satu malam sampai tak tidur kau hah . Esoknya, Teacher Zhang tak datang hAH BONGOK— " bebel Jinrae panjang lebar tidak puas hati .
Aku dan Yerin hanya mendengar bebelan dia fuh . Tabah dapat member mulut becok ni .
" Alah, mana tahu Teacher Zhang cuti bersalin ke eh eh HAHAHA" ejek Yerin .
Jinrae dan Yerin pun gelak tawa macam orang gila kat situ . Aku hanya menggeleng melihat telatah mereka . Nasib sayang hm .
Sedang kami sibuk berbual, seorang lelaki berdiri dihadapanku seperti menghalang aku dan member ku untuk berjalan .
Aku memandangnya pelik . Tiba-tiba je halang jalan orang . Ada hutang dengan aku ke apa .
" Woi, kitorang nak jalan lah . Blah lah dumak " kata Jinrae pada lelaki itu .
" Entah, kitorang lapar ni alahai " sokong Yerin .
Lelaki itu hanya mendiamkan diri . Mataku melihat nametag di baju nya .
Kim Taehyung
Aku memandang lelaki itu aka Kim Taehyung sekilas . Aku memeluk tubuhku .
" Encik Taehyung ada masalah dengan saya ke? " soal ku pada Taehyung .
Nasib muka tak pecah , hensem, segak gitu . Nama pun sedap hm .
Taehyung memberikan senyuman paling manis nya padaku . Aku memusingkan mataku tanda menyampah . Macam lah aku tak tau yang dia nak confess perasaan dia kat aku .
Itu pun aku dah pernah kena banyak kali sejak aku masuk sekolah ni . Petik jari dah beratur. Aku tau aku cantik eleh .
" Sebenarnya, a-aku sukakan kau— "
" Maaflah , saya tak suka lelaki macam awak eh . Lelaki macam Baekhyun je yang layak untuk saya oops. " sindir aku dan member aku bergelak sakan kat situ .
Riak muka Taehyung yang manis bak gula terus berubah .
" Apa? "
Aku tersenyum sinis. Aku memandang Taehyung atas bawah .
" Hensem, tapi bodoh juga . Aku rasa gosip pasal aku dan Baekhyun satu sekolah tahu termasuk kau . Gatal sangat nak mengorat aku . Pergi mampos lah! "
Terus aku berjalan meninggalkan Taehyung diikuti oleh member aku . Habis mood aku rosak disebabkan jantan gila tu .
" Soo, kau tak rasa ke kau macam jahat sangat dengan dia tu? " tanya Jinrae .
Kepalaku digeleng dengan yakin . Aku tersenyum pendek .
" Aku yakin apa yang aku buat pada dia tadi adalah betul . Dia kena sedar juga yang aku ni dah berpunya " balasku pada Jinrae .
Jinrae dan Yerin terdiam .
Aku pelik melihat mereka diam dengar kata-kata ku .
Apa yang aku cakap betul kan?
Suatu hari , kau akan menyesal dengan kata-kata hina yang kau lontarkan padanya .
🌸 To Be Continued 🌸
▷Ulzzang girl as Kim Jinrae
+++
konflik akan tiba pada bila-bila masa je geng <(゜ロ゜;)>
stay tuned~ ∩˙▿˙∩💕
YOU ARE READING
[HIATUS] Earphone | kth
Fanfiction❝ Kita saling bertemu antara satu sama lain kerana earphone ❞ +++ Start ; 09/12/2018 End ; ?