-H38-

132 3 2
                                    


Karen p.o.v

Ik bijt even op mijn lip als Klaasje dat vraagt en denk even na hoe ik hier goed op ga antwoorden zonder dat ik iets verraad over ons gesprek van net. Ik kijk even naar Kristel en open dan langzaam mijn mond. ''Juul past al een tijdje op Sky, vaak in de avonden..'' Zeg ik dan en kijk even naar Kristel die me een goedkeurende blik geeft. ''Ze woont vlak bij mij en Marthe woont hier nog niet zo lang en zit bij Julia in de klas'' Zeg ik dan rustig. Het voelde niet goed om hier over te moeten liegen maar het kon even niet anders. Ik wou Klaasje geen dingen aanpraten waar we niet zeker van zijn.. Ik bedoel dat ze misschien nog een zusje heeft of een nichtje.. We weten zelf namelijk nog niks meer dan dit.. Klaasje knikt dan begrijpend en richt zich dan op Marthe. ''Wow! Dus je zat in het studio100 koor en je kende Karen al voor de audities! Dat is echt zo tof!'' Zegt Klaasje dan enthousiast. Ik glimlach even als ze er zo op reageert. Klaasje is echt zo'n meisje dat zo ontzettend veel leuk en goed vind.

Marthe p.o.v

Karen had zo juist de waarheid verzwegen voor Klaasje. Ik bijt even op mijn lip. Ik ben nog steeds in de war van alles. Maar dat mag ik niet laten merken, al helemaal niet nu ik weet hoe Juul voor uit gaat. Ik glimlach even zwak en kijk naar Klaasje. ''Jup, klopt!'' Zeg ik zacht. Ze moest eens weten hoe ik Karen heb leren kennen.. Nouja eigenlijk Karen, Kristel en Josje. Ik had die drie nog nooit buiten een show om gezien en dan treffen ze meteen een huilende Juul en ik hopeloos ernaast.. Niet wetend wat ik doen moest.. Ja, dat was vast een goede eerste indruk. Klaasje stoot me aan. ''Huh wat?'' Zeg ik verbaasd en in de war. ''Ik vroeg of je mee een film gaat kijken.'' Zegt ze lachend. ''Oh ja is goed!'' Zeg ik vrolijk en zwaai even naar Kristel en Karen. Samen met Klaasje loop ik naar haar kamer en ploffen we op haar bed neer. Ik glimlach even om die actie en kijk haar dan aan. ''Dus wat gaan we kijken?'' Zeg ik dan lachend. Ze pakt haar laptop er dan bij en start die dan op. Ik draai me even een beetje zodat ik wat fijner lig en kijk mee op haar scherm. Als ik haar achtergrond zie frons ik even. ''Zijn dat je zusjes?'' Vraag ik dan lief aan Klaasje. ''Ja!'' Zegt ze vrolijk. Ik kijk nog eens naar de foto, Julia lijkt hier echt wel een beetje heel erg op.. Klaasje start al gauw netflix en kiest een of andere kerstfilm uit. Ik grijns even even. 

Julia p.o.v

Nadat Sky en ik iets hadden gegeten loop ik samen met hem naar de cinema. Hij had al een of andere film uit gekozen. We lopen samen de cinema in en halen onze filmkaartjes op bij de kassa. Als we bij de 'bar' aankomen kijkt Sky me smekend aan. ''Oké kies maar iets uit'' Zeg ik lachend en schut even mijn hoofd. Sinds ik 18 ben krijg ik studiefinanciering en aangezien ik niet thuis woon, en geen ouders heb is dat best een flink bedrag. Dus een keer iets extra's kon dan ook geen kwaad. De rest van het geld spaar ik op voor een eigen huisje.. Ik glimlach even als Sky aankomt met wat lekkers en drinken. Als ook dat betaald is lopen we rustig naar de zaal en nemen plaats op onze plekken.

Kristel p.o.v

Ik drink mijn glas leeg en ga dan aan de tafel zitten. Ik steunt mijn hoofd op mijn handen en zucht even diep. Ik vond dit zo lastig.. Julia is enorm veel voor me gaan betekenen. Meer dan dat ik ooit besefte, dat zelfde geld voor Marthe. Die 2 hebben echt een grote plaats in mijn hart gekregen. Ik kijk even naar Karen, ik weet gewoon dat zij hetzelfde voelt als dat ik doe. Ik weet gewoon dat dit haar ook enorm raakt en zei hier enorm mee in de knoop zit.. Maar stel Klaasje is echt familie van Julia, dat moet haar toch enorm breken.. Al die tijd is er tegen haar gezegd dat ze geen zussen/zusjes/broers/broertjes heeft.. Dan moet dit toch als een enorme klap aan komen bij haar.. Dat zou betekenen dat iedereen haar hele leven lang tegen haar heeft gelogen.. En dat ze in een liefdevol gezin had kunnen opgroeien in plaats van de ellende die ze nu heeft doorstaan. Ik voel tranen op komen. Ik ben ook enorm blij dat Karen Julia heeft overgehaald bij haar in te trekken voor zolang het nodig is. En dat Sky en Anthony het zo goed hebben opgepakt dat Julia daar kwam wonen. Ik voel twee armen om me heen en kijk even naar Karen. Ik ga mee in haar knuffel en sluit me ogen even. ''Ik denk dat jij echt Julia haar engel bent geweest..'' Zeg ik dan zachtjes tegen Karen. ''Hoezo'' vraagt Karen zacht. ''Ik denk als jij haar niet in huis had genomen, haar een gevoel van vertrouwen en liefde had gegeven, over gehaald had..'' Ik stop even met praten en haal even diep adem. ''Dat Juul er dan vandaag de dag niet eens meer was..'' Zeg ik zacht. ''Juul was al zo ver.. Toen we haar de eerste keer zagen was ze al grauw.. Maar de tweede keer was het nog veel erger..'' Zeg ik zacht. Ik kijk Karen even aan. Ik zie een traan over haar wang heen rollen en veeg die langzaam weg. ''Ik ben zo trots op je lieve Karen, dat je haar vertrouwen hebt gewonnen..'' Zeg ik zacht. Ik kijk haar even aan en glimlach klein. ''Zullen we eens kijken of we er achter kunnen komen hoe t nu zit met Juul?'' Vraag ik dan rustig. Ik weet dat we hier echt op moeten letten wat we zeggen, aangezien de kandidates overal kunnen zijn op dit moment en er absoluut geen roddels mogen ontstaan over Juul en Klaas. Julia mag er nooit maar dan ook nooit via internet achter komen..


~~~~~

Wat vinden jullie er van? Laat het me zeker weten in de comments!



The little sparkle In my life.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu