How to study

105 13 5
                                    

Hey babes!

Het eerste hoofdstuk is kind of depressing, maar wel belangrijk.

DECEMBER = PROEFWERKEN

En natuurlijk wil je je best doen, maar dan komt er toch net een nieuwe aflevering van je favoriete soap en wordt je gespammt met berichten (terwijl je normaal een lege inbox hebt)

Struggles dus.

Gelukkig is DawSatie er voor enkele tips en tricks:

Voor het studeren:

1. CLEAN UP: Studeer aan een mooi opgeruimt bureau. Dat geeft een overzicht en werkt rustgevend op je brein.

2. SNACK: Zet altijd wat te knabbelen klaar. Iets dat je energie geeft, maar niet teveel suiker bevat (vb. noten, letterkoekjes,...)

3. CHECK: Controleer of je alles hebt wat je nodig hebt zodat je tijdens het studeren niet heel je huis af moet lopen, op zoek naar je rekenmachine.

Geconcentreerd blijven:

1. NO PHONE: I know, je wil up to date blijven, maar we weten allemaal dat je er toch afgeleid door raakt. Leg je mobiel beneden tot je klaar bent met studeren.

2. TAKE A BREAK: Af en toe pauze nemen helpt om er daarna weer helemaal fris in te vliegen. Natuurlijk niet om het kwartier een pauze! (Ik neem pauze om de 50 minuten)

3. BYE WORLD: Dit klinkt nu heel zielig, maar het beste is om alleen te studeren. Met 2 of meer studeren is quasi onmogelijk omdat je elkaar constant afleidt.

4. (DON'T) STOP THE MUSIC: Deze tip kan eigenlijk dubbel zijn. Muziek of geen muziek. Sommigen kunnen zich daardoor beter concentreren, anderen niet. Muziek zet ik alleen op als ik een vak heb waarbij ik veel oefeningen moet werken (vb. wiskunde) Als ik dan weer woordjes vanbuiten moet leren, zet in geen muziek op. Maar nogmaals, dit is voor iedereen anders!

Studeren...

1. FLASH(CARDS): Voor definities en woordjes kan je flashcards gebruiken. Je kan ze zelf maken of een app gebruiken (vb. Quizlet). Niet één van mijn favoriete methodes, maar wel efficiënt.

2. ACCORDEON: Nee. Niet letterlijk op de accordeon spelen. Het is een methode om woordjes te leren. (Oftwel flapmethode) Onderstaand filmpje legt je uit hoe het precies werkt:


3. COLORS: Markeer de belangrijkste dingen in de tekst en maak op basis daarvan een samenvatting op jouw maat.

EXERCISE: Oefening baart kunst dus je moet veel oefenen voor je iets onder de knie krijgt. Vraag je leerkracht om extra oefeningen of zoek er zelf op Google.

Avond voor de test:

1. SLEEPING BEAUTY: Probeer 8 uur te slapen om de volgende dag goed uitgerust te zijn. Goed uitgeslapen = aandachtige geest

2. ZEN: Ontspan ook een beetje! Kijk na het studeren wat op social media, lees een boek idk

3. PACKING: Maak je (rug)zak klaar voor volgende dag met alle juiste spullen (vb. atlas voor aardrijkskunde)

Tijdens de test:

1. UHM MARKER: Het is handig om woorden in de vraag aan te duiden.

2. BALANCE: Schijf voldoende op, maar ook niet teveel. Als je leerkracht één persoon vraagt, moet je daarom niet heel de stamboom geven.

3. PEANUTS...: Maak eerst de makkelijkste vragen. Dan voel je je al wat zelfzekerder.

4. ... OR NOT: Als je een vraag te moeilijk vindt, laat je die open en kom je er later op terug. Anders verlies je toch tijd!

Zo girls, ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Veel succes allemaal!

Xoxoxo DawSatie

Girlsplace 👸💕Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu