Dersten sonra koridora çıktı Beril. Sezin'in sınıfının olduğu yöne baktı. Kapıları kapalıydı. Hala çıkmamışlardı.
Sezin'i görme ümidiyle çıkmıştı. Hırkasının cebinden çıkardığı telefonuyla oyalandı. Bir süre daha bekledi. Göremeyecekti. Sınıfa girdi.
Sadece bir kez mola verilen derse odaklanmaya çalışsa da başaramamıştı. "Bencillik yapmamalıyım. Her zaman benim yanımda olmasını isteyemem." diye düşünüyordu. Ama bir yandan da istiyordu. Sezin'in yanında olmasını, onun yanında olmayı istiyordu. Kalbi onun için deli gibi çarparken, nasıl uzak kalabilirdi ki..
Ders bittikten sonra kitaplarını çantasına yerleştirdi. Nesli'yi bekliyordu.
Kapıdan çıkarken adımları yavaşladı.
Karşısında duran genç kadını görmeyi beklemiyordu.
Sezin duvara yaslanmış, elinde tuttuğu kitaplarla ayakta dikiliyordu. Beril ile göz göze gelince içten bir şekilde gülümsedi.
İkisi de birbirinin gözlerinin içine bakıyordu. Beril'in dudakları istemsizce yukarı kıvrıldı. Sezin'in yanına doğru ilerledi.
"Merhaba."
"Merhaba Sezin."
Nesli'de hazırlanıp sınıftan çıktı. Beril'i Sezin ile konuşurken görünce gülümsedi. Yanlarına gitti.
Sezin ile selamlaştıktan sonra, bir arkadaşıyla buluşacağını söyleyip yanlarından ayrıldı. Beril'e gitmeden önce sinsi bir gülümsemeyle bakmıştı.
Beril, Nesli gittikten sonra Sezin'e döndü. "Gitmemişsin." dedi mutlulukla.
"Gitmedim.." Yaslandığı duvarı gösterdi. "Seni bekliyordum."
Sezin Beril'e endişeyle baktı. Kolunu tuttu. Yüzü kıpkırmızı olmuştu. "Bir şey mi oldu Beril?"
Beril kendini toparlayıp, gülümsemeye çalıştı. "Hayır.. hayır. İyiyim. Gidelim mi?"
Sezin Beril'in iyi olduğundan emin olduktan sonra elini kolundan çekti.
Fakülteden çıktılar. Yerler de kar olduğu için yürümekte zorluk çekiyorlardı.
Beril düşmemek için elleriyle dengesini kurarak yürümeye çalışıyordu. Sezin, Beril'e göre daha dikkatli atıyordu adımlarını.
Sezin arkasına dönüp Beril'i kontrol etmek için durdu. Cebinden elini çıkartıp Beril'e uzattı.
"Böyle daha hızlı ve düşmeden gidebiliriz."
Beril ilk önce mavi gözlerine baktı Sezin'in, sonra eline. Başını salladı. Uzattığı elini tuttu. Tuttuğu an tüm sıcaklığını vücudunda hissetmişti.
"Elin buz gibi olmuş." dedi Sezin.
"Evet. Üşüdüm biraz."
Sezin gülümsedi. Kendi eli sıcaktı.
"Şimdi ısınır."
Beril heyecanlanmıştı. Kalbinin ritmi yine bozulmuştu Sezin'in yanındayken..
Durağa vardıktan sonra, otobüs hemen gelmişti. Kartlarını okutup, bindiler.
Dönüş yolunda ilk durak kendi kampüsleri olduğu için otobüs boş oluyordu.
Otobüsün arkasına doğru ilerlediler.
"Burası iyi mi?"
Beril iki kişilik boş yeri gösteriyordu. Sezin başını sallayarak onayladığında, geçmesi için ona yer verdi.