❤28♡

114 9 0
                                    

Daniel yang sudah bersiap dengan pakaian keluar dari bilik. Dia mengenakan t-shirt putih dengan jaket jeans.

Dia menuju ke pintu rumahnya. Baru sahaja dia ingin menyentuh tombol pintu, telephonenya berbunyi menandakan panggilan masuk.

Dia berhenti lalu mengambil phonenya di poket belakang. Dia melihat nama puan kim tertera.Dengan segera dia memjawap panggilan tersebut.

"Hello. Omma."sapa daniel ramah.

"Hello. Daniel, kamu sibuk ke? Maaf kalau menganggu kamu."balas puan kim.

"Tak sibuk pun. Omma ada apa call niel?"tanya daniel tujuan puan kim menelefonnya.

"Macam ni omma nak adakan surprise birthday untuk dahyun. Oh ya kamu dah belikan hadiah untuk dia?"ujar puan kim. Lalu dia menanya daniel.

"Birthday dahyun? Err bila ye omma?"tanya daniel ragu-ragu. Dia berasa segan.

"Kamu tak tahu?"pertanyaan daniel tidak jawap. Malah dia menanya soalan kepada daniel.

"Actually dahyun tak pernah bagitahu pun. So niel tak tahu. Sorry omma."terang daniel yang lebih kepada perbohongan. Dia dengan dahyun langsung mempeduli hal masing-masing.

"Ohh. Dahyun memang macam tu. Dia tidak suka hal peribadinya diberi tahu orang."ujar puan kim.

"Ohh ye. Pasal surprise birthday, kamu setuju ke?"sambung puan kim. Dia mahu kepastiaan dari daniel.

"Bo..boleh omma. Bila surprise birthday tu?"

"Lusa. Kamu tolong lekakan dahyun jangan bagi dia datang rumah. Sampai party tu mula."arah puan kim. Daniel diam sahaja.

"Baiklah. Omma letak dulu. Bye."sambung lagi puan kim lalu menamat panggilannya.

Daniel memasukkan semula phonenya dalam poket seluarnya. Dia terus keluar dari rumah dan menuju ke keretanya. Keretanya di pandu dan menuju ke tempat dia dan kawan-kawannya berjumpa.

~Skip~

Di cafe, kuanlin dan jihoon berborak-borak sementara menunggu kawan mereka yang lain sampai. Mereka berborak sambil minum minumam mereka.

"Hyung, kau tak rasa pelik ke kat daniel hyung?"tanya kuanlin. Jihoon di depannya berhenti minum minumamnya bila mendengar pertanyaan kuanlin.

"Kenapa kau tanya macam tu?" Apa pelik kat daniel tu?"jihoon menanya soalan kepada kuanlin.

"Yelah. Sebelum ni dia mesti rancang nak buli mangsa-mangsa kita dulu. Setiap kali kita berjumpa, benda pertama yang akan keluar dari mulut dia ialah plan nak buli mangsa kita."ujar kuanlin panjang lebar kepada jihoon.

"Then apa kena mengena dengan sekarang?"tanya jihoon.

"Alah hyung fikir betul-betul. Sejak dahyun jadi mangsa kita dia berubah. Kalau kita nak rancang plan nak buli dahyun, dia macam nak mengelak. Hyung tak perasan ke?"kuanlin sambung akan ujarnya. Jihoon seolah-olah dapat menangkap maksud kuanlin.

"Ye juga. Ke daniel suka dahyun?"tembak jihoon. Hatinya berasa bahawa daniel ada hati pada dahyun.

"Hyung rasa macam tu ke?"

"Ya. Kalau bukan apa? Kau perasan tak pandangan dia bila tengok dahyun, lain macam sikit. Lagi-lagi bila dahyun bersama dengan mamat muka kecik tu."jelas jihoon. Kuanlin mengangguk kepala seolah faham dan mengiakan tekaan jihoon.

"But kita tak pasti lagi. Yelah dahyun tu lain sikit dari mangsa-mangsa kita sebelum ni. So maybe dia nak kenakan dahyun kaw-kaw punya."sambung jihoon lagi.

"Betul juga. Ingat lagi bila dia conteng muka daniel hyung. Hahahaha."gelak kuanlin bila memgingati kejadian itu.

Jihoon pada mulanya mahu gelak bersama. Tapi dia batal hasratnya bila melihat daniel dan woojin ada di belakang kuanlin. Kuanlin yang tidak memyedari ketibaan daniel di belakangnya terus memgelak.

Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]Where stories live. Discover now