JAEHWAN POV
Lepas kitaorg lunch,memasing pergi bersiap nk pergi Sungai Han. Yg paling excited sekali semestinya Jaelin. Dia kata yg dia x pernah pergi lagi.
"Korg dh siap ke belum? Jaelin dh siap ni!!!!"jerit Jaelin entah dari mn. Dia ni pun boleh biat highnote. Aku pun keluar dari bilik sbb dh siap la. Apa lagi.
Aku turun bawah,tgk Jaelin tgh duduk kat atas sofa. Dia pakai tshirt and track suit adidas. Aku pun pakai benda yg sama.
"Eh,oppa dh siap? Mn yg lain?"tanya Jaelin.
"Entah."jawabku lalu duduk sebelah dia."Oppa kat sungai han ada apa?"tanya Jaelin yg tgh baring atas peha aku.
"Ada sungai la."jawabku.
"Ish,oppa ni. Maksud Jaelin kat sana boleh buat apa?"tanya Jaelin lagi.
"Owh. It's up to you. Jaelin boleh buat apa apa benda yg Jaelin nk."jawabku.
"Oppa selalu ke pergi sana?"tanya Jaelin.
"X selalu sangat. Waeyo?"kataku.
"Just nk tahu."balasnya.
"Ok"kataku.
"Mn yg lain ni? Jaelin dh x sabar nk pergi ni."kata Jaelin.
"Entah. Tunggu je la."balasku sambil bermain dgn rambut dia. Rambut dia pendek sama mcm mendiang omma. Aku rindu omma ngan appa. Tanpa aku sedar,air mataku mengalir."Oppa,waeyo oppa nangis ni?"tanya Jaelin sambil menyeka air mataku menggunakn ibu jarinya yg comel.
"X ada pape la."jawabku.
"Tipu. X kn lah tetiba oppa nangis."katanya dgn lembut.
"X. Oppa cuma rindu appa ngan omma. Jaelin jgn la risau."balasku."Dh,jom kita pergi."kata Jisung hyung.
"Sapa nk drive? Aku malas."kata Sungwoon hyung.
"Biar aku la yg drive."balasku.
"Nk duduk sebelah oppa!!!"kata Jaelin sara menjerit.
"Tahu la dia excited,tak payah la menjerit."kata Jihoon. Jgn bergaduh sudah.
"Biarlh. Sibuk je."kata Jaelin lalu berjaln keluar rumah. Merajuk la tu.
"Ayook hyung,noona dh merajuk."kata Daehwi.
"Kesah pulak."balas Jihoon lalu buat benda yg sama mcm Jaelin tadi.
"Apa nk jadi la dgn budak Jeojang tu. Sikit sikit nk merajuk. Mcm mnla Yasmin boleh tersangkut ngn dia."kata Seongwoo hyung. Kata katanya telah membuat kitaorg tergelak."Org dlm rumah tu,cepat la sikit!!!!"jerit Jaelin dari luar rumah. Kitaorg terus keluar rumah takut si Jaelin ni menangis. Aku ambik seat pemandu. Jaelin pulak kat sebelah driver. Yg lain pulak kat seat belakang. Kitaorg pakai van yg selalu driver kitaorg guna.
Skip
Bila dh sampai kat Sungai Han,aku parking dulu. Bila dh masuk parking,org yg pertama keluar ialah Kim Jaelin. Dia punya excited tu mmg x boleh nk dikatakn. Mcm budak 3 tahun dapat benda yg dia suka. Aku parking kete kat seberang jalan. Jaelin yg terlebih excited terus seberang jalan tanpa pandang kiri dn kanan.
Aku perasan yg ada kereta tgh laju waktu Jaelin jln tu,jadi aku pun tarik dia ke dalam pelukanku supaya dia x kena langgar dgn kereta tu. Nasib aku cepat,kalau x mesti dia kena langgar. Aku perasan yg baju aku basah dekat bahagian dada. Rupa rupanya Jaelin nangis. Mesti sbb dia terkejut.
Aku pun bawa dia ke seberang jalan. Dia masih menangis. Aku dudukkn dia kat satu bangku yg ada kat situ. Muka dia yg tertunduk,aku angkat. Air mata dia,aku seka menggunakan ibu jari.
"X mau la nangis."pujukku.
"Mian kalau buat oppa risaukn Jaelin. Jaelin janji lepasni Jaelin dh x buat."kata Jaelin bersama tangisannya yg masih bersisa.
"Selagi Jaelin ada ngan oppa,oppa akan pastikan yg Jaelin selamat."balasku.
"X mau la nangis. Kita dtg nk happy happy."pujuk Jisung hyung. Jaelin pun lap air mata dia. Kitaorg tunggu sekejap. Bagi Jaelin reda sikit."Dh okay?"tanyaku bila dh 1 minit berlalu. Jaelin hanya mengangguk.
"Kita nk main apa sekarang?"tanya Jaelin.
"Jom main bola beracun. Woojin ada bawa bola ni."ajak Woojin.
"Jom. Maknae line lawan hyung line."kata Jisung hyung.
"Hyung line dulu yg mula."kata Minhyun hyung pula.Kitaorg buat bulatan. Maknae ada kat dalam bulatan yg kitaorg buat. Aku yg mulakan balingn. Sasaran aku Daehwi. Aku pun baling ke arah dia dan yes,xkena. Bola sekarang ada kat Jisung hyung,dia baling ke arah diaorg dn terkena kaki Guanlin yg panjang. Jadi, Guanlin out. Daniel pulak yg dapat bola. Dia pun buat benda yg sama mcm Jisung hyung tadi. Kali ni kena kat perut Jihoon. Jihoon,out. Lepastu Seongwoo hyung yg dapat bola. Tadi Jisung hyung dgn Daniel baling ke bawah,tp Seongwoo hyung baling ke atas dan terkena kepala Jaelin. Bila bola terkena kepala dia,dia terduduk sambil pgg kepala dia. Kitaorg pun pergi kat dia. Dia punya air mata dh bertakung. Mungkin sakit. Kesian dia. Aku pun gosok kepala dia supaya dia x sakit.
"Gwenchana?"tanyaku. Jaelin hanya mengangguk.
"Mianhae,Jaelin. Oppa x sengaja."kata Seongwoo hyung.
"Gwenchana. Jaelin ok je."balas Jaelin. Baik jugak dia ni. Kalau aku,dh balas balik.
"Kita main benda lain la. Mcm bahaya pulak."cadang Sungwoon hyung.Kitaorg pun decide untuk main kejar kejar. Kitaorg main kejar kejar sampai penat. Masa tu pun dh pukul 7.
"Korg ada bawak baju spare x?"tanya Jisung hyung.
"Bawak."jawab kitaorg kecuali Jaelin.
"Jaelin x bawak."jawab Jaelin.
"X pelah. Jaelin pakai baju oppa."kata Daniel.
"X nk lh. Baju oppa besar sangat."balas Jaelin. Kitaorg pun tergelak dgn jawapan Jaelin.
"Noona pakai baju Hwi la. Hwi ada bawak baju lebih. Cuma seluar x ada."kata Daehwi sambil menghulurkn tshirt hitam dekat Jaelin.
"Gomawo Daehwi-shii."balas Jaelin lalu mengambil huluran Daehwi.Kitaorg pun pergi ke tandas awam untuk salin baju. Kitaorg salin baju sbb lepas ni nk dinner kat luar. Tambahan pulak,kitaorg berpeluh. Mesti busukkn.
JAELIN POV
Lepas salin baju,aku keluar dari tandas awam. Baju yg Daehwi kasi tadi,besar sikit bila aku pakai. Kat luar aku hanya nampak,Jaehwan oppa dgn Daniel oppa tgh bersembang. Aku pun pergi ke arah diaorg.
"Eh,Jaelin dh siap?"tanya Daniel oppa.
"Seperti apa yg oppa nampak."jawabku.
"Mn yg lain?"tanyaku.
"Tgh bersiap."jawab Jaehwan oppa.Diaorg yg lain keluar dari tandas awam selepas 5 minit kitaorg menunggu.
"Kita nk mkn kat mn?"tanyaku bila diaorg sudah berkumpul.
"Kita mkn dekat restoran yg dekat ngan rumah,boleh kn?"cadang Jisung oppa.
"Nae"jawab kitaorg serentak.Kitaorg bergerak untuk ke kereta. Sebelum melintas,aku pandang kiri dn kanan sambil pimpin tgn Jaehwan oppa sbb takut benda yg mcm ptg tadi berlaku. Serious aku nk ckp yg aku akan trauma kalau Jaehwan oppa x tarik aku tadi.
Bila waktu yg sesuai untuk melintas,kitaorg semua melintas bersama sama. Sampai kat kereta,Jaehwan oppa masuk ke tempat driver. Aku pulak kat sebelah dia mcm tadi.
Bila semua dh masuk kereta,Jaehwan oppa memulakan permanduan.
Skip
Lepas dinner kitaorg balik rumah. Semua mengantuk dn penat. Jadi,bila sampai rumah kitaorg terus masuk bilik memasing.
Lepas mandi,aku terus tidur.
TBC
Double update for today. Thanks siapa yg support story ni.
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fanfic"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...