kapitel 34

472 7 0
                                    

🕊Filippas Perspektiv🕊

Jag låg vid solen och jobbade på min bränna, det var inte långt kvar vi skulle åka hem igen. Visst jag längtade efter min säng, mitt rum, mamma, pappa och Dante. Saknade grannskapet, dem välbekanta gatorna och Stockholm. Jag började även sakna Borås, skolan, alla gamla vänner. Men jag visste att jag skulle sakna detta stället så mycket också.
Emma och Alex låg bredvid mig och gjorde som jag, stekte nämligen. I poolen plaskade Cattis, Felix och Omar, vad vet jag inte riktigt men dem var högljudda iallafall. Ogge och Oscar var och hämtade en båt som vi hade funnit i båt garaget för några dagar sedan.
Jag kände plötsligt hur kallt vatten droppade ner på min kropp. Jag andades häftigt och öppnade ögonen, där stod Omar med huvudet ner böjt över min mage. "Fuck you" sade jag och puttade till honom. Han bar upp mig över hans axel och gick bort till poolen. "Du skulle bara våga" sade jag när jag såg kanten av poolen, han skrattade och snart var jag under vattnet. "Omar!" Gormade jag när jag kom upp till ytan igen. "Baby, du får lättare bränna om du är i vattnet" sade han och lade sina händer på min midja. Jag skvätte vatten på honom och tog mig ur hans grepp, snart satt jag på hans axlar, Cattis satt på Felix och snart var ett slags av krig igång.

Snart hörde vi ett brummande och kollade bort emot vattenbrynet, där kom Oscar och Ogge i en båt. "Hallå kolla" sade Ogge och höll stolt upp en badring som satt ihop i ett snöre i båten.

Vi hade åkt ut en bit på vattnet, i ringen fick det plats två stycken, och dem första som satte sig i ringen var Alex och Ogge. Oscar styrde och efter en stund så var dem i vattnet och log. "Våran tur!" Sade Oscar och gick bort från rodret, Felix tog hans plats, han och Emma slog sig ner i ringen och gjorde tummen upp.  

Jag märkte hur Cattis satt och inspekterade han bakifrån, jag log lite och kollade sedan mot Emma och Oscar som klamrade sig fast vid varandra i ringen.

Catrin Perspektiv

Jag satt och inspekterade Felix muskulösa rygg, jag log och ställde mig upp, jag virade mina armar runt hans midja han skrattade till och lade sin hand över min. "Gör du?" Frågade han och jag pussade hans rygg löst. "Kollar på dig" sade jag emot hans rygg. "Kom" sade han och lyfte på ena armen, jag gick under den och ställde mig framför honom, han lade huvudet på mitt. Oscar och Emma flög av ringen, vi stannade och väntade in dem. Omar och Filippa slog sig ner i ringen nät vi hade håvat in den. Dem höll sig inte kvar länge i ringen innan dem befann sig i vattnet. "Fan va bra mi va då" kommenterade Felix och Omg pekade finger, "testa själv då", Felix log och håvade in ringen. Jag satte mig framför honom och väntade på att Oscar skulle starta motorn och dra iväg. Vi kanske var kvar i ringen ungefär 2 minuter innan jag kände vatten runt om mig.

Vi simmade emot båten och hoppade upp på kanten. Såhär höll vi på ett tag tills klockan blev runt tre och alla var hungriga. "Jag gör mat" sade jag och gick upp till huset för att börja med maten. Oscar kom för att hjälpa mig, vi hade satt på musik på hyfsat hög musik. "Hallå hallå" sade Ogge och började duka fram.

"Människor, det kommer regna sen, ska vi ha film maraton?" Frågade Alex, alla nickade och skrev upp filmer vi skulle kunna se. Guardians of the Galaxy, skrev jag på lappen och tuggade på min pannbiff. När alla hade ätit så städade vi undan och gick upp till våra rum för att duscha bort saltvattnet. "Börja du" sade Felix och pussade min panna innan han slog sig ner på balkongen med mobilen uppe.

När jag hade duschat gick jag ut till rummet med en handduk runt kroppen. Felix log och smekte min axel innan han gick in till badrummet. Jag drog på mig en grå hoddie och adidas tights. Jag ställde mig bakom spegeln och tog en bild, jag fixade bilden och klippte den så den blev mindre. Jag lade ut bilden på instagram och snart började notiserna.

 1578 gillningar   cattisalex    Tired¿?   Sara_02  dröm 😍136 andra kommentarer

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1578 gillningar
cattisalex Tired¿?
Sara_02 dröm 😍
136 andra kommentarer

Felix gick ut ur badrummet i bara en handduk och log emot mig, "mysig du ser ur" sade han och öppnade garderoben. Jag log och fortsatte att pilla med min mobil.

Vi satt i soffan och var inne i våran tredje film som var The Maze Runner. "Jag vet att du har en crush på han" viskade Felix i mitt öra och menade Dylan O'brien. Jag log och och lutade huvudet emot han, "han är väl det men du är min största" han log och lade armen över mina axlar.

"Vi har ju glömt chips och det" sade Oscar och ställde sig upp när filmen var slut. Resten följde med han upp för att bära ner allt godis och glas. "Roligt väder" mumlade jag och Felix log, "mer tid att mysa då ju" han pussade min kind och gick ner för trappan med chips påsar i händerna. Vi kollade på kanske två filmer till innan alla var trötta och ville sova.

"Godnatt" mumlade Felix och pussade min panna, han lade sig på rygg och blundade, jag drog en suck och lade mig på sidan, jag kände snabbt Felix hand på min arm, "tänkte att du skulle lägga dig här" sade han och jag log, "men jag vill ligga på sidan" mumlade jag trött och lade mig ner igen. Det tog inte lång tid innan jag kände hans armar runt mig. "Tro inte att du kan komma undan mig" viskade han och pussade min nacke som var klart från hår då jag hade satt upp det i en bulle. "Vill jag inte heller" svarade jag och han gosade ner sig mot min hals. Detta gillade jag.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now