Vanessa
Hand i hand med Martinus går vi till affären. Jag gäspar trött och Martinus tar tag i en kundvagn."Ska vi typ äta något enkelt ikväll?" frågar han och jag nickar, samtidigt som jag gör en slarvig bulle i mitt hår. Han plockar med sig en chips påse och läsk när vi går förbi den "goda" hyllan. Alltså min favorit hylla. Eftersom Martinus vet att jag älskar sånt försöker han att gå förbi den hyllan så snabbt som möjligt men lyckas såklart inte.
"Vänta!" säger jag. Martinus suckar och jag skrattar lätt, han rullar på sina ögon samtidigt som ett leende placeras på hans läppar. Jag slänger ner en påse med lins chips och trycker mina läppar mot hans medans jag flinar. Plötsligt hör vi skrik lite längre ifrån oss, jag vänder blicken mot tre tjejer i 13 års åldern kommandes springandes emot oss. Jag ler åt Martinus och han ler åt de tjejerna. De kollar på mig med en konstig blick men ler sedan.
"Hej jag heter Alice, kul att träffa dig," säger tjejen med nattsvart hår. Jag ler brett och hälsar glatt tillbaka.
"Omg väntar ni barn? Varför har ni inte berättat något?!" frågar en tjej som ler åt oss båda. Jag kollar osäkert på Martinus men tjejen med det otroligt fina svarta håret ler åt mig.
"Det är lugnt, vi kommer såklart inte säga något. Men ni kanske borde gå ut med det snart? I mean det börjar synas om man säger så," säger hon och börjar skratta. Den tjejen med blont hår skrattar också och jag ler åt de alla tre.
"Men kan vi få ta bild?" Martinus nickar självklart och jag tar deras mobiler för att kunna ta bild på min pojkvän och de tre överlyckliga tjejerna. Förvånat kollar jag på de när de frågar om de kan få ta bild med mig också, självklart svarar jag ja.
"Tack så jätte mycket och lycka till med allt ni kommer bli världen bästa föräldrar. Hälsa Marcus också!" säger Alice och de andra nickar instämmande, sedan försvinner de iväg. Jag ler åt Martinus men han drar frustrerat ihop sina fylliga bruna ögonbryn.
"Men vad är det?" frågar jag osäkert. Han spärrar snabbt upp sina ögon och kysser mig snabbt på kinden.
"Vi måste ju såklart säga till alla fansen att vi inväntar ett barn Vanessa," jag nickar och ler åt honom osäkert.
•••
Jag ler åt Martinus och han lägger sedan ut bilden på Marcus och Martinus gemensamma konto. Han kysser mina läppar och stänger sedan ner sin mobil.
YOU ARE READING
Som tur är finns du || Martinus Gunnarsen
FanfictionTonårskärlek kan faktiskt hålla förevigt. Eller, det kommer det iallafall göra för oss. Påbörjad femte november 2018 Avslutad femtonde december 2018