Klockan var halv 9 och Ludde och hans kompisar hade redan väckt mig med deras skratt och prat. Fan för dem alltså. Jag tryckte kudden över huvudet för att slippa höra dem men utan framgång. Plötsligt kastades min dörr upp av Ludde som kom o ställde ner en tallrik med en ostmacka på. Blä, tänkte jag bara.
"Jag är inte hungrig," sa jag och vände på mig.
"Du måste äta, det vet du."
Jag hade tidigare haft väldigt mycket problem kring maten, och även fast jag nu är friskförklarad kommer fortfarande dem där hjärnspökena tillbaka.
"Jag vill och jag tänker inte äta, jag tar något sen bara."
Han suckade och gick tillbaka ut. Suck för samhällets ideal.-
Jag hade skateat i ungefär en timme nu och började bli trött. Det hade börjat bli lite kyligt och klockan var ganska mycket, men trots det ville jag inte hem än. Ibland när jag behöver tänka lite och rensa tankarna kommer jag hit och skatear. Inte för att jag är så värst bra, men det är skönt. Precis när jag kommit upp på kanten av bowlen ser jag en lång och slank figur komma gåendes. Vid denna tidpunkt brukar det aldrig komma någon. Han, killen satte sig på en bänk en bit bort. Efter en stund blev jag för obekväm för att fortsätta köra medans han kollade på så jag släppte brädan vid kanten och satte mig ner på cementen. Några minuter senare satte sig killen bredvid, som jag då såg var Dante, en av Luddes kompisar.
"Visste inte att du skateade?" frågade han och log.
"Nja, inte så värst," svarade jag och undvek hans blick. Helt ärligt så var han rätt snygg, men förmodligen en riktig douche som man inte vill ha i sitt liv.Efter det sa han ingenting, så jag tog mig friheten att ta upp en spliff från ett tomt ciggpaket och tände på. Han kollade på mig med stora ögon medans jag tog några bloss.
"Vill du ha?"
Han sträckte fram handen istället för att svara ja, och jag gav honom jointen.Vet inte hur länge vi satt där, men det var roligt och ganska mysigt. Han insisterade på att följa mig hem och gav mig en kram innan han gick.
"Hejdå, ta hand om dig."-
förlåt hörrni för 0 uppdatering. helt ärligt har mitt mående svajat och har inte haft någon inspiration. Skrev ihop detta lite snabbt mitt i natten. Godnatt<3