❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀
𝕹afiesha dan yang lain membalikkan badan.
Melihat seorang lelaki yang tampan dan berpakaian kemas itu dari atas sampai bawah, membuatkan Nafiesha terpana seketika melihat rupa paras Farhan."Kau ni siapa pulak? Abang dia eh?" Farhan mendengus kesal dengan pertanyaan tidak penting baginya. Dia segera menolak ketiga-tiga remaja itu lalu mendekati Qhyla yang masih menangis tersedu-sedan.
Qhyla terus memeluk Farhan seperti seorang anak yang sudah lama tidak bertemu dengan seorang bapa. Farhan menghela nafas dan membelai belakang gadis itu. Dia mejeling ke arah Nafiesha, Atiqah dan Rika yang terkaku memandang dirinya.
Farhan menghulurkan tangannya tanpa memandang mereka bertiga.
"Give me back her chain and bracelet." Minta Farhan dengan dingin. Nafiesha tersenyum sinis dan ketawa. Manakala kedua-dua kawannya pula hanya meremehkan lelaki itu dengan suruhannya tadi.
"Kalau awak nak saya pulangkan balik rantai dan gelang ni, awak kena kasi dulu nombor fon awak. Boleh?" Pinta Nafiesha dengan manja sambil menimbang-nimbang rantai yang dia rampas dari leher Qhyla.
Farhan mula bengang. Dia berdecih.
"Go to hell." Kata Farhan sebelum menarik Qhyla keluar dari kedai 7eleven. Yang memandang kepergian mereka, hanya memasang tatapan tidak suka. Nafiesha tekejut apabila mendapati tiga orang lelaki berpakaian hitam lengkap menghampiri mereka.
Zrapp!
"Hei! Ini aku punyalah. Bagi balik!" Teriak Atiqah tidak terima apabila gelang yang dia curi dirampas oleh tiga orang lelaki tersebut.
Nafiesha menghalang apabila Atiqah ingin maju ke depan. Rantai Nafiesha juga telah diambil semula oleh mereka bertiga. Rika pula sudah separuh ketakutan."Siapa awak semua ni? Hah?! Berani awak ambil harta benda kami. Kami akan telefon polis!" Ugut Nafiesha segera mengeluarkan Iphonenya.
"Kami hanya ikut arahan Tuan Farhan. Awak semua tak patut buli Cik Qaisara. Kalau tak, awak semua akan tahu akibatnya nanti." Nafiesha memandang figura seorang lelaki yang baru masuk ke dalam kedai.
Isyraf tersenyum sinis.
"Telefon lah polis kalau berani. Sebelum saya masuk penjara, awak bertiga dulu yang masuk penjara. Rugilah kan, kalau jawab SPM dalam penjara. Tak dapat nak merasa duduk dalam dewan. Hahaha..." Tawa yang meletus perlahan-lahan menjadi dengus yang sangat kesat. Isyraf menjentik jari agar menyuruh tiga orang pengawalnya beredar.
"Selamat tinggal, si pembuli." Lambai Isyraf sebelum dia pergi dari kedai. Semua pelanggan memandang Nafiesha dan gengnya dengan kepala yang tergeleng-geleng.
Nafiesha mengenggam penumbuk kepalan.
Dia berasa sangat geram dengan apa yang baru berlaku padanya tadi. Beginikah sikap seorang pelajar cemerlang? Sudahlah Nafiesha, Atiqah dan Rika masih memakai baju sekolah. Mesti mereka bertiga akan direpot kepada pengetua nanti.
YOU ARE READING
S1: Demi My Slave (In-Editing...)
Romance༒ 𝕽𝖔𝖞𝖆𝖑 𝕾𝖊𝖗𝖎𝖊𝖘 𝐈 ༒ | SLAVE - HAMBA YANG DIINGINKAN | ❝𝑱𝒖𝒔𝒕 𝒇𝒆𝒂𝒓 𝒎𝒆 𝒂𝒏𝒅 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒎𝒆... 𝒂𝒏𝒅 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒃𝒆 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒔𝒍𝒂𝒗𝒆.❞ A Royal Story. Dia hanya seorang penyanyi. Sekadar penghibur yang malang di kelab malam...