0.4

367 3 5
                                    

Martinus perspektiv
Söndag 16 december 2018
11.53

Förvånat kollar jag på min mobil, varför skulle man inte vilja svara på en sån fråga? Jag kollar undrande på min mobil och väljer att skriva något tillbaka.

MIG
|| men hur gammal är dudå? Själv är jag 16 snart 17 i februari faktiskt ;)

CASSANDRA
|| 16

MIG
|| Bra

CASSANDRA
|| Jasså det var bra? Ses.

Jag stänger av min mobil och går in till Marcus rum.

"Spela lite fotboll kanske?" Säger jag och flinar åt honom. Han nickar och slänger sig upp ur sängen. Tillsammans går vi ut i vår trädgård och jag med våran fotboll vilandes i min famn.

"Jag börjar!" Skriker jag och börjar genast sparka på bollen. Jag dribblar mig snabbt förbi Marcus och gör genast ett mål. För enkelt mål.

"Men suger du eller?" Säger jag samtidigt som jag skrattar och springer tillbaka till mitt mål, Marcus himlar med ögonen och flinar sedan. Vi fortsätter att spela fotboll ett långt tag förens min mobil plingar till. Jag ber Marcus att vänta och springer till min mobil jag lagt på altanen. Det är från Cassandra, jag ler stort samtidigt som jag trycker mig in på mobilen med hjälp av mitt Touch ID.

"Men kom igen Martinus, du får ragga på tjejer sen. Vi kör nu istället." Skriker Marcus från sitt mål, jag suckar och gör som han säger och lägger min mobil på samma ställe som den låg innan.

...

När jag och Marcus äntligen kommit in igen hoppar jag ner i våran bekväma soffa. Emma hoppar snabbt upp i min famn och kollar genast på min mobil. Hon kollar intresserat då jag precis öppnat min och Cassandras chatt.

"Är det där din flickvän?" Frågar hon och ler sådär gulligt bara Emma kan. Jag skakar på huvudet och skrattar sedan fånigt.

"Vi är bara vänner, hon bor i Sverige." Svarar jag henne och läser igenom det hon skrivit för ungefär en timme sedan.

CASSANDRA
|| Vill du veta hur jag mår? Jag mår skit, jag är mobbad som fan och jag har ångest varje fucking dag jag ska gå till skolan för där befinner sig Lukas. Jag skär mig själv för att kunna må bättre och kan oftast aldrig sova under nätterna. Nu vet du lite om mig.

Jag drar snabbt ihop mina ögonbryn så det bildar en rynka mellan de, min hand sätter jag under min haka medans jag figurerar ett bra svar. Vad ska man göra när någon mår dåligt? Jag suger på sånt.

MIG
|| Åh Cassandra, så jävla idiotiska människor kan vara. Men du kan veta en sak, jag kommer alltid att finnas för dig när du behöver prata.

CASSANDRA
|| Tack, nu måste jag gå.

Before they broke your heart || Martinus Gunnarsen Where stories live. Discover now