Part 2

3.4K 133 0
                                    


Aku cuba untuk menendang pintu...tapi tidak berjaya.
Seperti ada seseorang yg menahannya di luar.
Macam mana aku nak keluar...adakah mereka mahu meneruskan perkara yg ditangguh tadi selepas ni??!!
AKU TAK MAHU!

Aku hanya bersandar di dinding berpelukkan lutut sendiri.
Memikirkan apa nasib aku lepas ni...
Suasana semakin sunyi~~~
Tiada lagi suara berbicara di luar.

Aku cuba bangun perlahan-lahan dan menuju ke pintu...dan cuba untuk membukanya sekali lagi.
Tetiba pintu terbuka.
Aku terkejut dan jatuh terduduk.

Orang di hadapan aku menghulurkan tangannya.
Aku memandang ke atas...

-Author pov-

"Awak ok?"

"Errr....saya ok.Awak siapa?Mana Jackson?Dia dah pergi ke?"

"Pasal Jackson awak jangan pikirkannya lagi...apa yang penting awak selamat sekarang...Nama saya KIM SEOKJIN..."

"Ouh...saya tak pernah nampak awak sebelum ni~"

"Saya senior awak...kita kan duduk blok yg berlainan..."

"Habis tu...Macam mana awak....err maksud saya...hyung!Macam mana hyung boleh datang ke sini?"

"Hyung ada kawan junior...so hyung saja nak datang sini rehat bersama dengan kawan hyung......nama awak apa?"

"Jeon Jungkook...err...panggil saya Jungkook"

Jungkook hanya menundukkan kepala sebab tak mahu menunjukkan wajahnya yg luka sana sini.
Jungkook pon terpikir....Macam mana Jin boleh menghalau Jackson dengan gengnya dari situ...walaupun hanya dia seorang sahaja?!

Jin memegang dagu Jungkook dan mendongakkan kepalanya ke atas.

"Teruknya muka awak...luka sana sini...mesti awak kena pukul tiap2 hari kan?"

"Emmm....hampir setiap hari hyung...saya x mampu melawan mereka....mereka terlalu ramai....saya seorang sahaja....*sedih"

Jin hanya tersenyum dan menarik tangan Jungkook keluar dari tandas dan menuju ke cafe sekolah.
Jungkook hanya mengikut jejak Jin tanpa berkata apa2.
Sebab Jungkook merasakan dirinya lebih selamat jika bersama dengan Jin.
Mereka ke cafe dan duduk di satu meja yang kosong.
Jin memulakan perbicaraannya dengan Jungkook semata mata untuk berkenalan.

"Awak x ada kawan ke dekat sekolah ni?"

"Tak ada....siapa yg nak kawan dengan saya hyung??Saya...."

"Jangan cakap macam tu...awak budak baru lagi kan dekat sini??"

"Macam mana hyung tahu??"

"Alahhh Jungkook ni....dunia ni kecik je...sekolah kita ni taklah besar mana pon...that's why hyung boleh kenal Jungkook ni siapa~"

"Ummm...hmmmmm..."

Fikiran Jungkook kosong pada waktu itu...tidak tahu nak cakap apa.
Jungkook duduk sambil tangannya memegang lututnya yang begitu rapat seakan akan gaya seperti budak perempuan duduk.
Jin hanya memerhatikan gelagat Jungkook yang comel tu dan tersenyum.

"Jungkook ni cute lah bila buat macam tu~"

"Haaa??Apa hyung?"

"Tak ada apalah...sepatutnya budak macam awak ni mesti ada ramai kawan...nak kata peminat taklah jugak sebab budak sekolah ni semuanya lelaki...ehemm"

"Kalau hyung cakap begitu...Jackson tu apa pulak?Peminat?"

"Peminat??Kenapa dengan Jackson?Dia buat apa dekat awak tadi?"

Jungkook rasa menyesal pulak bagitau dekat Jin pasal Jackson.
Jungkook hanya membisu.

"Errr...hyung abaikan apa yang Jungkook cakap tadi...apa yg penting saya nak tau...hyung ka yang selamatkan saya tadi dalam tandas?Macam mana...hyung halau mereka dari situ?Geng Jackson bukan calang calang orang tau!!"

"..*sigh....kan hyung dah bagitau tadi...lupakan pasal mereka"

"Bukan apa hyung....saya kena tahu sebab saya takut...KALAU HYUNG BERSUBAHAT DENGAN MEREKA!"


(Flashback)
-Jin pov-

Aku pergi ke blok pelajar junior untuk berjumpa dengan Jimin.Dalam perjalanan nak ke kelas Jimin,aku terdengar pulak bunyi bising dalam tandas di lorong yang sunyi tu.Ianya menarik perhatian aku kali ni untuk pergi tengok....
Aku terus menendang pintu tanpa memberi amaran sehinggakan budak yg hadapan tu jatuh berguling...hahaha

TERNYATA DALAM TANDAS TU RAMAI JUGAK ORANG...AQ TAU NI GENG JACKSON...APA PULAK YG DIA BUAT KALI NI

Aku hanya mengangkat kedua dua belah tangan aku sambil memberikan senyuman maut...(boleh bayang kehenseman dia ni huuu)

"Aku datang seorang je ok...aku just nak jumpa ketua korang...mana dia??"

Semua budak tu tidak menyerang aku tapi lantas memanggil Jackson yg sedang berada di dalam bilik shower.
Dia pukul budak lagi??

-Author pov-

Jackson terus keluar dari bilik shower dan tidak habis-habis memperbaiki kolar kemejanya.

"Aku tau dalam bilik tu budak tu kan?Jeon Jungkook.."

"Ehh...KIM SEOK JIN~~Macam mana kau tahu pasal budak tu ha?"

"Biasalah budak baru aku cepat je kenal...kau buat apa lagi dengan dia??Sudah2 lah pukul budak yang innocent macam dia tu.."

"Aku tak pukul pon dia hari ni...Aku sekarang baru sedar kesilapan aku dengan dia...so Aku nak berbuat baik pulak...X salah kan?"

"Tapi kenapa sampai tahap kau kunci pintu?Baik apanya?"

"Ouh pasal tu eh....Aku nak rasa dia ja~~~"

Jackson tetiba menjilat bibirnya dan memberikan jelingan kepada Jin.
Jin cuba menahan marahnya dan mengarahkan Jackson keluar dari tandas tu.Jackson hanya mengakur dan keluar bersama gengnya meninggalkan Jin keseorangan.

"Jangan ingat sampai di sahaja Jin....lebih baik kau jaga elok2 budak tu sebelum aku kotorkan dia..."

(End Flashback)














Kookie~~(vkook/taekook)[✔]Where stories live. Discover now