19.change

1.3K 47 2
                                    

Nadya pov

Sejak Khaira balik. Semua benda dia buat. Basuh baju,memasak,menggosok baju,menggantung sepikan kain,besih rumah. Semua semua Khaira buat. Pagi pagi dah datang buat semua kerja tu.

Maya pun dah berubah dulu bukan main lagi rapat dengan aq tapi sejak Khaira datang dia dah jauh sangat dengan aq. Selalunya pagi pagi dia ikut aq ke dapur tapi sekarang pagi pagi dia tunggu Khaira datang. Dia dah change.

Bukan setakat Maya yang change tuan pun dah change. Dulu bukan main 'basuh baju aq','gosok baju aq' tapi sekarang dah takde dah semua tu. Kata kata tu dah hilang. Sejak Khaira balik dia dah taknak bersua muka ngan aq. Dia dah tak kejutkan aq dari belakang.

Aunty pun dah berubah. Sejak Khaira datang dia selalu masuk bilik taknak jumpa Khaira. Makanan yang Khaira masak pun dia tak sentuh.

Uncle takyah cakap la. Nak berbual pun taknak dah sekarang. Dengan Khaira pun nak tak nak je berbual.

Kenapa dengan semua orang?

Apasal Khaira beri pengaruh yang kuat sangat dalam keluarga ni. Macam mana dia boleh jumpa dengan tuan pun aq tak tahu. Tuan pun tak cakap apa sejak Khaira datang. Pertemuan kedua mereka hanya mereka berdua je yang tahu.

Kedatangan Khaira dah buat kewujudan aq tidak dapat disedari oleh Maya,aunty,uncle dan tuan.

Genap seminggu dia datang aq hanya duk diam je sebab semua tugas aq dia ambil.

Tu ibarat aq dah tak kerja la kan.

Daripada aq makan tidur makan tidur kat umah ni so aq decide untuk berhenti kerja selepas sebulan setengah aq kenal keluarga ni.

Aq nak balik jumpa umi ngan abah. Dia orang tak sama dengan orang dalam rumah ni. Semua dah berubah.

Aq nak balik tapi aq tak kuat nak tinggalkan bff aq. MAYA. Aq sayang dia walaupun sbulan stengah aq kenal dia. Tapi sayang aq dah tak berarti dah. Dia dah dapat kasih sayang lovely master dia balik.

So baik aq blah dari sini sebelum hati aq sakit.

MAID VS TUAN RUMAH✅Where stories live. Discover now