Pintu wad Nadya ditolak dari luar. Terpancul muka abah dan uminya dibalik pintu.
Encik Nazin:
Dya,ada tetamu yang nak jumpa DyaEncik Nazin mendekati katil anaknya diikuti oleh isterinya Puan Sofia.
Nadya:
Sape abah? Tiba tiba...Tiba tiba pintu wad ditolak sekali lagi. Kali ini...
Puan Fatimah/Syed Syukri:
AssalamualaikumNadya:
Waalaikumussalam
-mata pandang mata abahnya dengan uminyaKatil Nadya dihampiri.
Puan Fatimah:
Dya. Dya ok ke sayang? Macam mana boleh kena langgar? Kepala Dya ok ke? Ada patah patah tak?
-risau+elus bahu NadyaRisau Puan Fatimah lebih. Tangan membelek belek wajah Nadya takut tercalar. Maklum la sayang kan.
Nadya:
Dya ok la aunty.
-💪buat gaya ni
Dya kuat la aunty.
-riak muka sedih+mata cari MayaMuka Nadya makin berubah bila benda yang dicari tak jumpa.
Nadya:
Aq rindu kau Maya. Aq rindu kau sangat sangatDiri dikuatkan. Sedih ditahan.
Nadya:
Aunty uncle Maya tak datang ke?
-gagahkan diri untuk bertanyaSyed Syukri dan Puan Fatimah saling berpandangan.
Syed Syukri:
Dia nak datang tadi tapi Khaira datang bawa dia jalan jalan dengan Syah sekaliNadya hanya tersenyum kuat. Dalam hati dah nangis.
Nadya:
Cepatnya kau lupakan aq Maya... Kau dah lupakan aq...
-sedihSedih. Itu la yang dirasakan oleh Nadya. Sedih bila bff tak datang. Sedih bila bff dah lupakan kau. Sedih bila semua kenangan manis kau dengan dia masih segar di ingatan. Sedih bila kau menyesal sayang dia lebih lebih. Kau lupa yang lovely master dia still hidup lagi.
Mata dikelip kelipkan beberapa kali oleh Nadya. Nak cover air mata daripada jatuh.
Tak saman ke pelanggar tu?
Nak saman tapi Dya kata tak perlu la. Sikit je
Ish ish budak baik hati betul.
Untung la luka sikit je.
Suara suara yang sedang membicarakan tentangnya dibiarkan berlalu begitu sahaja. Berlalu tanpa responnya.
Nadya:
Bye Maya. Aq akan buang kau dari ingatan aq
-nekadP/s:
Hye hye readers..moga moga kau orang hepy selalu..jangan lupa comment dan vote ye..kongsikan perasaan anda ketika membaca melalui comment..ingat nak lulus dalam satu subjek kita kena tanam minat dulu dalam diri untuk minat subjek tu..jangan lupa ibu ayah nak kita berjaya..jangan musnahkan harapan mereka..bye bye assalamualaikum
YOU ARE READING
MAID VS TUAN RUMAH✅
RomanceLemah lembut? Memang tak la. Itu la dia Nur Nadya binti Nazin. Bertudung orangnya. Bermata brown. Berbibir agak kemerah merahan. Bersopan santun dengan orang tua. Bersopan santun je berlemah lembut tak eh. Sekeras mana pun hati dia, dia tetap peremp...