Nadya:
Hari ni genap seminggu aq tinggalkan rumah tu. Lepas daripada keluar dari rumah tu kemurungan mula hadir dalam diri aq.Murung?
Nadya:
Giler tak murung. Sunyi wei takde Maya. Takde kejutan dari tuan. Takde suara aunty Fatimah membebel. Takde kerja nak buat. SunyiSunyi ke rindu?
Nadya:
Rindu? Hurmm entahla aq pun tak tahu nak cakap macam mana bab rindu. Tapi memang betul aq rindu. Aq rindu Maya. Aq rindu nak elus kepala dia. Aq rindu nak dukung peluk dia. Aq rindu nak dengar dia mengeow. Aq rindu semua tuTak rindu tuan rumah ke?
Nadya:
Cakap lain kali la. Aq laparKatil dituruni. Pintu bilik didekati dan dibuka. Tangga ditujui dan dituruni. Dapur diselusuri.
Nadya:
Umiii. Umi masak apa?Manja kedengaran suara Nadya. Salah satu kerusi meja makan dihuniinya.
Puan Sofia:
Nasi goreng kampung. Nak?Angguk.
Nadya:
LaparNazrin:
Umi along ngan angah gerak dulu ye. Takut lambat pula sampaiNazrin datang kedapur diikuti oleh Nafiz dari belakang.
Nafiz:
Ha'a umi. Kita orang pergi dulu yePuan Sofia hanya mengangguk mengizinkan. Tangan tuanya mula disalami oleh Nazrin dan Nafiz.
Kepala Nadya diluku bergilir. Nadya berdiri sambil gosok kepala. Manakala abang abangnya dah lari lintang pukang.
Puan Sofia hanya tersenyum dan ketawa perlahan.
Puan Sofia:
Hati hati memanduNazrin/Nafiz:
Ya ma
-laung+ketawa kuatKerusi diduduki semula.
Nadya:
Umi along ngan angah dah dapat kerja baru ke?Puan Sofia hanya mengangguk.
Nadya:
Kerja apa?Puan Sofia:
ArkitekTerbuntang luas mata si Nadya. Dulu bukan main mekanik motosikal je. Sekarang dah up
Nadya:
Arkitek apa cam tu? Arkitek lukis pelan atas kertas bukan atas kepala manusiaHahahahhahahahaha
P/s:
Hai hai readers semua..jangan lupa comment dan vote..gud luck semua..do the best untuk exam tahun depan..jangan lupa ibu ayah nak kita berjaya..bye bye assalamualaikum
YOU ARE READING
MAID VS TUAN RUMAH✅
RomanceLemah lembut? Memang tak la. Itu la dia Nur Nadya binti Nazin. Bertudung orangnya. Bermata brown. Berbibir agak kemerah merahan. Bersopan santun dengan orang tua. Bersopan santun je berlemah lembut tak eh. Sekeras mana pun hati dia, dia tetap peremp...