. . . . . . . . . . . . . . . .
Alice POV
. . . . . . . . . . . . . . . .Harini Jaejin banyak ketawa , yela sebab ada 3 abang handsome ajak dia main memang ahh suka dia .
Kalau tiap hari aku je dia hadap , bosan gamaknya dia nanti . Kalau nak suruh Jinyoung , dia busy hm .
TOKK TOKK !
Ada orang ketuk pintu ? Siapa pula yang datang ni ? Jangan kata ahli wanna one yang lain .
Aku berdiri lalu menuju ke pintu rumah tetapi Daehwi menghalang , dia nak tolong bukakan . Aku just senyum padanya .
"Alice ? Jaejin ?"
Suara Jinyoung , cepat je aku berpaling memandangnya . Kata ada photoshoot , kenapa tetibe balik awal ?
"Han..bin ?"
"Hi , Jinyoung . Long time no see you bruh"
Hanbin melambai tangan pada Jinyoung , Jaejin aku ambik lalu dudukkannya atas peha aku .
"Yeahh . Kau sihat ?"
Jinyoung dan Daehwi melabuhkan punggung di sofa . Dahi dia siap ada peluh bagai , lari maraton balik rumah ke ?
"Sihat as always dude"
Hanbin membalas lalu minum air yang aku buat untuk dia sebentar tadi . Adakah Jinyoung tahu Hanbin ada kat sini ?
"Jinyoung , pegangkan Jaejin jap . Saya pergi ambik cawan"
Jinyoung mengambil Jaejin dari tangan aku lantas kaki bergerak menuju ke dapur . Kenapalah akhir akhir ni hati aku rasa sedih ? Sebab apa ? Aku nak tahu sebabnya hm .
Cawan di pengangkut aku ambik . Bila nak pusing , Jinyoung berada di hadapan aku . Dia nak apa pula ?
"Awak jemput dia datang ?"
"Tak , dia datang tanpa pengetahuan saya . Awak tak perlu jealous sebab dia datang dengan aman . Jadi saya pun kena layan dia dengan aman"
"Saya cuma tak percaya dia tu je"
Aku memberanikan diri untuk merenung anak mata hazel miliknya . Aku nak tahu betul ke dia baru balik dari photoshoot dan kenapa dia tak inform aku ?
"Saya percaya Hanbin da berubah tapi sekarang awak pula yang berubah"
Ayat akhir suara aku semakin menjadi kendur sebab tak nak dia dengar . Serious aku tak nak bergaduh atau berlaku salah faham .
"Huh ? Awak kata apa ?"
"Tak , saya just cakap saya rindu Woobin"
Jinyoung mengangguk faham dan dia memeluk aku dengan erat . Kenapa pula ni ? Tetibe je peluk .
"Awak percaya saya ?"
"Kenapa tanya ? Ofc lah saya percaya awak"
"Sebab saya tengok cara awak da macam tak percaya saya"Aku diam , ya dia betul disebabkan perangai dia lah aku semakin tak percaya dengan dia .
"Saya percaya awak jangan risau"
"Kalau ada apa apa yang berlaku , saya merayu jangan sesekali runtuhkan kepercayaan awak pada saya"
Air mata jangan jatuh sekarang , aku tak nak dia nampak aku lemah depan dia dan bermain dengan aku atas kelemahan ni .
"Ok"
"Da jom pergi depan"
Pelukan tadi dileraikan lalu kami bergerak ke depan bersama . Aku mampu mengukir senyuman fake , Ya tuhan kuatkan lah diri ini .
DRRT DRRT !
Telefon Jinyoung berbunyi , aku perhati je poket dia bergegar . Dia tak nak angkat ke ? Hm tapi siapa pemanggilnya ? Curious !
. . . . . . . . . . . . . . .
Elina POV
. . . . . . . . . . . . . . .Kenapa mamat ni tak angkat ? Haihh ada banyak hal lagi nak discuss ni ke dia tengah spent time dengan Alice ?
Hm maybe sekarang tak perlu kacau dia , biarlah mereka bersuka ria , lepas ni we'll see Alice react to us huehue
Memandangkan harini off day , kita duk rehat kat rumah je lah . Malas pula nak pergi jenjalan , hm bila nak pergi hotel lagi ni ?
"Wahai hati , bersabarlah buat masa ni je"
Omel aku sendirian sambil bermain dengan telefon . Oh ya! Siapa nama ahli ikon yang kena tangkap tu ? Yang cuba rogol Alice ? Rubbish ? Bean ? Hanbin ?
Dengar cerita dia sudah dibebaskan , hope so dia tak kacau Alice tapi apa salahnya ? Jahatnya pemikiran aku 😏
"Baik aku check ig official ikon"
Aplikasi instagram aku buka lalu mencari ig official ikon dan ya , dorang sambut kepulangan Hanbin .
Kat ruang komen kemain ramai fans fans yang ucap selamat pulang , nampaknya ramai yang tunggu kemunculan kembali ikon bersama Hanbin .
"Uwaw makin handsome pula Hanbin , uwu"
Eh da pehal pula aku ni tetibe berfangirl dengan Hanbin pula ni janganlah jadi crush baru oh please .
TINGG !
WhatsApp from Bae Jinyoung.
Pantas saja jari aku menekan chat yang masuk dari Jinyoung .
Bae Jinyoung
Last seen 4.23 p.mBae Jinyoung
Asal call tadi ?Elina
Aku call sebab aku risau pasal event nanti dan juga pasal Alice . Takut dia tahu je risau akuAdehhh gerenti sekarang ni dia tengah duk bersama Alice sebab tu dia lambat balas chat aku .
TINGG !
Bae Jinyoung
OnlineBae Jinyoung
Kau jangan risau , aku akan handle pasal AliceBae Jinyoung
Ni aku dengan Alice . ByeAku just bagi bluetick , betul ke dia boleh handle ? Kang sekali pecah tak ke naya nanti .
Habis kang aku kena belasah dengan Alice , pukulan minah tu padu wooo
Yeay yeay ! Kambek udah
So ada satu ayat yang jadi hint , ashilah cari 😂 kejamnya aku 🌚+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] Senior Bae S2 : bjy
Fanfiction[DI MINTA PARA READERS BACA SENIOR BAE S1 DULU] Dia.. Dia.. Dia permainkan aku . Hati aku sakit dan tak kuat . Depan aku , dia cukup baik tapi dibelakang , dia permainkan kasih yang aku da bagi selama ni . "Alice nanti dulu ! Biar saya explain !" "J...