Vernon sudah muak dengan membernya. "Bengong sekor ii hmm, asyik riak je" perli Seungkwan. "Diam uh kau, aku cepuk dengan ketiak DK kang" Jeling The8. "Eh ketiak aku jadi mangsa? Tau uh ketiak aku ni wangi" Bangganya sendiri."Sila ninggal!" Suasana makin riuh.
"Yah ada yeoja kat sini tau. Korang jgn jadi hanat sangat" tegur Jeonghan. "Aku tetak pakai gitar ni kang baru tau" sampuk Woozi. "Dijamin korang murung sebulan lepas kena tetak"
Laugh Hoshi. But yg lain usyanya dgn panas. "Kaulah org first kena tetak nanti" Member lain ketawa bila Wonwoo kata begitu. "Majja, last ii dia yang murung" add Joshua.
"Dah ii dengan joke korang tu. Kita nak bertolak dah ni" Ujar S.coups setelah masuk ke dalam bas. Sudahlah dia driver. "Kaja!" Shuhua mengeluh kecil. Ada saja tingkah laku mereka pada setiap masa. Tidak sangka pula dia turut dibawa ke sini.
Nasib baik juga Joshua pun ada. Sepatutnya dia harus berfikir positif sedikit terhadap mereka.
It's okay aku still percayakan Joshua dan Wonwoo.
"Annyeong, kau kenal aku kan? even kita classmates" soalan dia agak pelik.
Mmng. aku dengan The8, Mingyu and DK satu class but kitaorang jarang bercakap
"Eo aku kenal kau" balasnya. "Member aku yg lain?" Soalnya lagi. "Kenal" balasnya sepatah.
Dugaan apakah ini? Tadi karenah Joshua oppa ni The8 pulak
"Dunia ni kecil en? Rupa-rupanya kaulah org ada hubungan dgn Joshua n Wonwoo. Ani, aku takde niat nak perli kau" Shuhua dapat faham percakapan The8 dengan teliti. "Uhm, betul tu. Mayb aku salah jumpa orang" The8 terus ketawa bagai nak rak. Shuhua kata dengan selamba.
Nampak tak lawak dia? Adoo, nak nangis ke tak nak eh? 🤣 If tak faham duduk diam 🤐
"Aku tengok kau kat sekolah bukan main tegas lagi tapi bila luar sekolah.. siyes lawak" The8 still memegang perutnya.
"Coverlah sikit" Shuhua tak mahu menganggu suasana tidur yang lain. "Wae Hao? Kau sakit perut ke?" Ask Jeonghan memandang The8 dibelakangnya. "Ani hyung!" Ujar The8. "Si Lidi ni melawak ape ntah?" Mingyu perhati je hmm.
"Lidi ni lah ada saat susah senang kau tau" reply her. Shuhua cuba tahan tawanya. "Kita geng en?" Celah DK. "Bile masa?" Palaunya. DK sudah mencebik. "Ngek, korang nak mulalah tu" cebik Dino.
Shuhua terpandang Wonwoo beberapa detik. Namja itu tetap dengan earphone dari tadi. Shuhua menunduk dan mula rasa sesuatu seperti.. kesal rasanya. "Hyung kita tak berhenti makan ke?" Jerit Seungkwan dari belakang.
"Yah, berhenti makan" Member lain terus laugh bile The8 kata like that. "Eo berhenti makanlah sama" celah Hoshi. "Kes tu pipi dia pau hmm" add Jun too. "Mende? Aku tanya je en?" Seungkwan mencebik.
"Alah korang ni, dia nak membesar tu. So biarlah" Backup Vernon. "Eh kau fikir gentle ke?" Perli Woozi. "Aku ade kata mende yang salah ke?" Jelingnya. "Silent plz!" Warn Wonwoo.
Aik, bukan tadi tengah tidur ke mamat batu nih?
"Ape dia ingat kat library ke? Nak kena diam bagai" Sindir DK dengan low voice. "Yah, kau sure ke tak nak ulang balik?" Yup, guys! Wonwoo mencapai sesuatu untuk dibaling. "Andwae gitar aku tu pabo!" Loud Woozi.
YOU ARE READING
{C} COLD BOY & COOL GIRL [Fanfiction] SVT 원우 JWW | (G)I-DLE 슈화 YSH
Fanfiction"Aku tak kan lupa kata-kata kau dulu" Wonwoo hanya tersenyum sinis. "Tak boleh ke awak lepaskan saya saja?" Rayu Shuhua kerana mahu menjauhi Wonwoo. "Ia berpunca dari kau Wonwoo. If kau tak berubah.. hubungan korang tak jadi macam sekarang" Hoshi...