Hari nie aku dah kembali keoffice ,dah okay sikit dah,mama dan nenek je yang over nak aku cuti seminggu.duk rumah pun bukan boleh buat apa.makan,tidur,makan,tidur.sampai bila ye dak?
So aku kembali keoffice, dengan senyuman setelah 4hari tidak menjejakan kaki dipejabat.kerja makin belambak.PA ku mengiringi aku masuk keoffice semua pegawai&staff berdiri beri hormat bila aku lalu benda tu dah jadi kebiasaan padahal aku dah pesan takperlu berdiri bila aku limpas just fokus pada kerja.
Sampai dalam pejabat, aku menarik tirai kaca jernih untuk bagi sinar matahari masuk.PA ku sudah berdiri sambil membuka ipad untuk mencari jadual aku harinie.
Banyak meeting dan projek tertunda sebab aku sakit so kena mula balik dari awal susun jadwal aku semula
So takdalah masa terluang lagi." Harinie Ada perjumpaan dengan MK group dekat cafe skyofhaven lepas lunch, malam pulak ada dinner dengan Ketua Galeri untuk pameran Lukisan, So now so far takda apa apa appoiment "
Aku senyum dan dia sudah sedia keluar dari officeku,Fail fail aku selak satu satu,Dah behabuk dah.
Teleponku berdering.segera aku menganggkat dengan senyuman setelah melihat nama tertera di screen.
" Hari nie busy tak? Jom lunch ssesama? "
" mian, harinie ada meeting lepas lunch sebab projek dah beberapa hari tertunda.awak lunch dengan taemin lah PA kesayangan awak tu "
Dia menghela nafas kecewa.
" alaaa~ nak lunch dengan jihyo, nak jihyo, nak jihyo~, lunch dengan tukang omel tuu buat apa? Menyakitkan hati adalah "
Aku ketawa dengar omelan dia didalam talian.tapi dah memang aku busy ikutkan hati nak aje aku lunch dengan dia.
" Mianhae.saya takdapat nak lunch dengan awak, sebab still busy dengan projek tergendala tu, lepastu nak kena uruskan pameran baru, mybe saya busy lagi banyak lepasni, takboleh nak layan karenah manje awak"
" arrasoe, nanti lepas habis projek tu, janji spendtime dengan chim yer~ "
Aku mengiyakan saja.kalau layan lama lama ssiap siap sampai lunch aku dan dia tak habis cakap.
Lepas habis bercakap dalam phone.aku kembali siapkan fail fail.
♥♥
" Depyo-nim kereta dah disiapkan "
Aku terus capai handbag, dan sedia berdiri keluar office. Meeting dekat cafe? Pelik.. macam mana tak nak fokus kalau meeting dekat tempat awam,tuu nak meeting ke nak dating?
Otak letak kat lutut, nasib baik aku sakit then semua meeting ditunda.kalau tak! Memang tak! Lah nak meeting kat tempat macam tu.
Eiy! Kim taehyung ada saja yang tak kena dengan aku.
Aku masuk cafe tuu dia dah tunggu aku terlebih dahulu,aku taklambat atau terlalu cepat tapi dia yang datang awal.
Aku duduk dia pandang aku dengan wajah still malu sebab kess hari tu kot.
" Eo wasoe? Bap meogoeso? "
( oh dah kau dtg, dah makan? "Aku just angguk, takda mood
" So boleh lah mula "
Arahku.sebab aku datang pasal kerja bukan nak makan atau sebab peribadi.
" jihyo-ya? Tak boleh ke kita lupakan masa lalu then hidup dengan kenangan yang baru?"
Aku pandang wajahnya series.
" aku tak lupa lagi.apa yang kau buat dekat aku, jangan ingat aku buat semua nie sebab aku maafkan kau, kau yang nak sangat aku pergi kan? Tapi sekarang kenapa kau dtg balek nak rayu aku? Mana perempuan yang kau tidur tu? Aku pandang kau sebab aunty! Kalau dia tak mintak aku ambil projek ni, aku tak hadap nak tengok muka kau lagi arra?"
YOU ARE READING
Tae|Tistic
FanfictionSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung