JAELIN POV
Lalu Woobin oppa pun menangis dgn kuat di depan pintu rumah. Aku yg malas nk dengar dia menangis,terus pergi ke arahnya.
"Oppa,uljima. Jaelin memain je. Selalu kalau Jaelin kacau oppa,oppa x nangis ni tetiba je."kataku bila dekat dgn dia.
"Bahahahahaha,Jaelin percaya yg oppa nangis. Jaelin dh terkena."kata Woobin oppa dgn ketawa yg x henti.
"OPPA!!!!!!!!"teriakku lalu mencubit dn menumbuk Woobin oppa.
"Ack,sakit la.Stop it!!!!'kata Woobin oppa dgn highnotenya.
"Gelakkan org lagi.Nnti Jaelin suruh Daniel oppa tumbuk oppa lagi kang.Baru tau."kataku lalu berdiri dn meninggalkannya di depan pintu. Sofa di sebelah Jaehwan oppa,aku duduk.
"Korg ni mmg mcm ni ke?Asyik nk bergaduh je?"tanya Jisung oppa.
"Kitaorg x kn bergaduh,kalau Woobin oppa x mulakan dulu."Jawabku.
"Salahkn org pulak."kata Woobin oppa.
"Ha tgk tu,ada je nk digaduhkn"kata Jisung oppa lalu berlalu ke dapur.
"Dh la,oppa nk masuk dapur dulu.Nk masak sikit. Lps tu kita celebrate sesama tau."kata Jaehwan oppa lalu bangun dn pergi ke dapur. Aku pulak ikut Jaehwan oppa ke dapur
_________
"Kenapa ikut oppa?"tanya Jaehwan oppa yg baru perasan yg aku ikut dia.
"Saja."jawabku lalu duduk di kerusi yg ada di kaunter dapur.
"kenapa Jaelin dh ptg cake ni?"tanya Jisung oppa yg tgh keluarkn lasagna dari peti sejuk.
"Aaa......Emmmm....."aku x dapat nk jawab soalan Jisung oppa. Rasa bersalah menyebulungi diriku.
"X apa lh. X pyh jawab.Oppa paham."kata Jisung oppa. Aku tundukkan kepala. Rasa nk menangis pun ada.
"Yah,gwenchana. Oppa x marah pun."kata Jaehwan oppa sambil memelukku. aku membalas pelukannya lalu menagis. Tetiba rasa nk menangis.
"Ala,kenapa nangis pulak ni.Oppa x marah pun.Percaya lah. Kn,Jisung hyung?"Kata Jaehwan oppa.
"Betul tu.Salah kitaorg jugak x balik awal semalam."kata Jisung oppa dn turut serta memelukku.
"eh, hyung. Sejak bila kat dapur kita ni ada tv?"Kedengaran suara Jinyoung yg sedang memerli kitaorg.
"Jeles la tu,x ada org nk peluk dia."usikku.
"Hwi ada. Dia nk aja peluk aku. Kau apa tau."kata Jinyoung.
"daripada peluk hyung,baik hwi peluk lin. Kn Linlin?"kata daehwi yg baru masuk dapur.
"Betul tu."sambung Guanlin.
Lalu kitaorg pun ketawa sampai x ingat dunia. Si kepala kecik tu,entah hilang ke mana. Nk bagitahu,yg semua org tgh duduk kat dapur.Kenapa?Aku pun x tahu.
__________________
"Korg,jom makan."panggilku bila Jaehwan oppa & Jisung oppa tgh sediakan makanan atas meja mkn. Diaorg pun terkedek kedek dtg ke meja mkn.
"Kajja makan."kataku dgn penuh teruja.
"Nnti la dulu.Kita nyanyi,lepastu potong cake,baru mkn.Nae?"cadang Jaehwan oppa.
"Nae."balasku.
Happy Birthday To You~
Happy Birthday To You~
Happy Birthday To Kim Jaelin~
Happy Birthday To You~
Habis aja diaorg nyanyi,aku memotong cake black forest yg Woobin oppa bawak.Diaorg pun menepuk tgn.
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fanfiction"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...