aku pening,aku penat,kalau boleh undur balek! Aku taknak pegi sini dengan dua hekor malauan ni tau tak? Dari airport vietnam sampai hotel,sampai nak jalan, nak makan.
Semua benda nak berebut dekat aku.
Nak pergi toilet pun dua dua berdiri nak temankan.rimass! Nak turun kereta dua dua hulur tangan.ahmende ni?Yang lagi aku takfaham.apa yang dorang nak rebutkan sebenarnya? Apa yang dorang nak kejar kejarkan?
Susahlah kalau dua dua takbetul.macamlah aku nak lari ke marikhbaru beranjak sikit nak cari udara dua dua serentak panggil.
" HYO! "
" HYO! "
Aku menghela nafas menahan sabar neraka apa kah ini?
" Hyo,cuma nak pergi pantai depan tu je,jangan ada sesiapa,satu ekorpun! Cuba nak ikut hyo, arraaseo?(adafaham?) Kalau ikut jugak! Hyo lari dari resort ni,jangan harap lepas nie korang dapat tengok muka hyo lagi "
Aku dah keluarkan warning,kalau tak ikut jugak taktahulah memang dorang takpandai nak dengar cakap,nak pergi pantai pun beriaa nak ikut,macamlah ada makluk asing nak colek aku an?
Aku ambil angin dekat pandai, sambil perati dua beruk yang mengawasi aku dari jauh sambil menyalahkan diri satu sama lain.
" kaulah nie, takpasal pasal hyo marah, dia mana pernah marah depan aku "
Kata jimin salahkan taehyung yang dok asyik perhatikan mana hyo pergi.
" apa pulak salah aku, kau lah sebok sangat nak ikut.kalau kau tak ikut,taklah dia marah macam tu "
Sambil tae cakap sambil fokus pada kelibat hyo yang berjalan ditepi pantai,rambutnya ditiup angin laut.dari jauhpun dah cantik.alahai, sejak bila lah dia cantik macamtu? Dulu selekeh sangat.make-up tak sentuh,baju pun lagi cantek baju kak ton pembantu rumah aku.
Dulu?
Taehyung merenungkan ayat " Dulu " yang keluar dari mulutnya.hatinya seakan berkata Dia lebih lama mengenal hyo.ingatan sipi sipi itu lama kelamaan makin terang terlintas dikepalanya
Jimin dan tae hanya memerhati dari jauh.nampak hyo tersandung batu kedua duanya berdiri tapi masih menahan diri dari mengejar hyo lepas nampak hyo okay.
Kang kalau pergi jugak kena sembur dengan hyo,dia mulut banyak sadis kalau dah marah.
Haih cuai bejalan taktengok depan
Guman hati tae,jimin hanya tersenyum perhatikan gelagat cuai hyo dari jauh.Hyo masuk dalam resort semula,malam nie baru ada meeting sekali gus dinner dengan patners vietnam yang agak umur diatas 50-an macam tu dah atur dinner, dia sudah sedia masuk kedalam bilik setelah habis pulang dari pantai.
Flashback ☆
" dah habis makan angin? Kenyang tak? "
Soalan begitu dia tanya? Hanya jelingan yang diarahkan ke taehyung, jimin pulak hanya berdiri sebelah hyo dengan senyuman.
Satu pelik, satu lagi taksah takmenyakitkan hati.
" hyo,nak masuk bilik rehat.jumpa malam nanti "
Sebelum masuk jihyo mahu menyakitkan hati tae saja dia sapu sapu ubun ubun jimin dengan senyuman.
" malam nanti pakai cantek cantek tau? Hyo nak tengok chim lawa malam ni "
Kata jihyo sebelum masuk kebiliknya.sebelah lagi meresap macam masuk dalam api,kalau hyo takda dahlama muka jimin jadi sasaran.memanaskan hati aku je.eiyshh mamat nie silap haribulan kena jugak dengan aku.
YOU ARE READING
Tae|Tistic
FanfictionSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung