Jeg gikk nedover mot skolen, vi bodde bare en 5 minutters gåtur fra sentrum, så jeg gikk til skolen hver dag. Som regel tok jeg følge med Thea, men ikke i dag. Thea er bestevennen min, hun har langt, blondt hår og isblå øyne. Thea og jeg er veldig like utseendemessig. Begge har blå øyne og blondt hår. Jeg er ca 5 cm høyere enn henne og tynnere. Jeg spiller fotball for 98'er jente-laget og volleyball. Hudfargen min er noe mørkere enn hennes, men vi har likevel vært bestevenner siden barnehagen. Faktisk så hadde vi vært bestevenner hele livet.
"Lissa!", ropte Hanne over skoleplassen, hun og de andre jentene satt på en benk og solte seg. Det var en nydelig høstdag og skolen hadde akkurat startet igjen. Vi hadde begynt på videregående og alt var spennede og nytt. Hanne og jentene ga meg en klem når jeg kom bort til dem, alt var sånn som det pleide. Vi baksnakket taperne som satt alene eller i små grupper rundt bordene i kantinen. Satt man rundt et rundt bord var man en taper. Det var kun de populære som satt på de firkantete bordene. Alle hadde hver sin faste plass og selvsagt hadde vi den beste. Alle visste hvem vi var, selvom vi bare var 1. klassinger. Det var umulig å overse oss, det gikk rett og slett ikke ann.
"Skal du på festen til William?", sa Julie mens hun slafset på en tyggis.
"Neh... Får se", sa jeg tvilende, hadde egentlig ikke lyst til å møte William igjen. Vi hadde vært sammen hele ungdomsskolen, men jeg gjorde det slutt med han før ferien. Dessverre var han forsatt helt besatt av meg og prøvde å vinne meg tilbake. William var en av de kjekkeste guttene på skolen, men jeg var bare ferdig med han. Jeg visste alt om han og han visste alt om meg, han var den typen gutt som var spennede å være med i starten, men når man finner ut alt blir de kjedelige.
Jeg heter Alicia, om du ikke visste det. Jeg er 16 år, og går 1. året på idrettslinja på videregående. Thea er bestevennen min, men jeg har også mange andre venner. Alle kaller meg Lissa, da. Moren min jobber som advokat og faren min lege. Jeg går i kun merkeklær, og akkurat nå har jeg på meg en hvit bukse og en rosa topp. Hvite converse, Acne skjerf og parajumper.
YOU ARE READING
Alicia
RomanceAlicia er 16 år og en av de mest populære jentene på skolen. Hun har alt, kroppen, foreldrene og vennene. Livet hennes er perfekt, men så kommer Leo og snur alt på hodet. Øynene hans var harde og kalde. Men jeg klarte bare ikke å la det gå. Jeg elsk...